stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 458740
  • 02 اردیبهشت 1402 - 15:15
0

 کاری کرده‌اند که مردم به جان هم افتاده‌اند

 کاری کرده‌اند که مردم به جان هم افتاده‌اند
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: سایت رویداد۲۴ نوشت:  یک فعال سیاسی در واکنش به حاشیه‌هایی که درباره حجاب پیش آمده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از تاًکیدات اسلام است. اما اینکه هر کسی هر طور دلش بخواهد به دیگران نظر بدهد، منطقی نیست. در واقع کسی می‌تواند امر و نهی کند که خودش آدمی صالح و شایسته‌ای باشد و مرتکب گناهی نشده باشد و دین کسی بر گردنش نباشد. اگر غیر از این باشد، عالمِ بی‌عمل می‌شود و نمی‌تواند به کسی تذکر بدهد. اما متاًسفانه این روز‌ها همه چیزمان قاطی شده و کاری کرده‌اند که مردم به جان هم افتاده‌اند.
محمد اشرفی اصفهانی افزود: همه دیدند وقتی فیلم جسارت یک مردی که برای تذکر دادن حتی به خانمی دست زد و برای اینکه او را سوار ون گشت ارشاد کند، چقدر باعث جنجال و آبروریزی شد. همه دنیا این صحنه بد و دردآور را پخش کردند و در داخل هم بین مردم و حاکمیت فاصله بیشتر شد. این حرکت زشت در حالی برای نظام هزنیه‌ساز شد که به راحتی می‌شد، جلوی این رفتار‌ها را گرفت. اما متاًسفانه کوتاهی‌هایی که صورت گرفته، شرایط را خیلی بد کرد.
وی ادامه داد: تندوری‌ها و برخورد‌های خشن نه تنها مردم را به سمت حجاب نمی‌برد، بلکه موجب مقابله مثل افکار عمومی خواهد شد. این وضعیت نگران‌کننده در حالی همه چیز را به هم زده است که اگر با منطق و آموزش صحیح جلو برویم، بسیاری از خانم‌ها با عشق و علاقه به سمت این موضوع رفته و عاشق حجاب می‌شوند. در واقع همه مسائل دینی با راه و روش درست و عقلانی پیگیری کرد.
او با اشاره به فعالیت گسترده تندرو‌ها در بحث حجاب گفت: تاًسف‌آورتر از این چیزی نیست که هر کسی حتی به خودش اجازه اظهارنظر درباره حجاب و حتی قضاوت خانم‌ها می‌دهد. ما در حوزه علمیه حدود ۶۰ هزار کارشناس فقه داریم که می‌توانند به نحو احسن به این موضوع ورود کنند تا بتوانیم حجاب را به صورت واقعی در جامعه اجرایی کنیم. متاًسفانه امامام جمعه هم رفتار‌هایی از خود نشان می‌دهند؛ در حالی که هیچکس از نماینده ولی‌فقیه انتظار ندارد، با کارهایش در جامعه مشکل به وجود بیاورند، اما اکنون برخی از آنها کاری می‌کنند که دردسر و هزینه برای نظام است. یک زمانی نماز جمعه و ائمه جمعه حساب و کتاب داشتند و یاریگر مردم و جامعه بودند. اما الان چیزی که می‌بینیم با مصالح نظام و مردم همخوانی ندارد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.