stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 459243
  • 10 اردیبهشت 1402 - 14:20
0

سایه بحران کم آبی بر جنوب کرمانشاه سنگینی می کند/سکوت خبری شرکت آب و فاضلاب به رسانه های مطالبه گر

قلم | qalamna.ir :

با وجود وعده و وعید فراوان برای حل مشکل آب، سایه سنگین کم آبی بر جنوب شهر کرمانشاه چنبره انداخته و شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در برابر پاسخگویی به رسانه های مطالبه گر به سکوت و عدم پاسخگویی پناه برده است.

‎مشکل افت فشار و کم آبی نقاط مختلف شهر کرمانشاه خصوصا در برخی از نواحی جنوب شرقی و غربی شهر، چندین سال است که به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده و تابستان و زمستان هم ندارد اما در تابستان وضعیت بدتر می‌شود.

‎محلات قدیمی شهر مانند سعدی، خیام، بهار و برخی محلات جنوب شهر مانند متخصصین و … اکثر روزها افت فشار را تجربه می کنند و بسیاری از خانه ها از برای رفع نیاز خود از مخزن استفاده می کنند.

‎در سالیان گذشته بارها عنوان می شد که چناچه آب سد گاوشان به کرمانشاه برسد بخش زیادی از این مشکل حل خواهد شد و در سال گذشته و با برگزاری جلسات مستمر قرارگاه آب کرمانشاه و پیگیری مسئولین استان، بالاخره با بهره برداری اضطراری از تصفیه خانه غدیر، پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان وارد مدار شد.

‎اگرچه در افق بلندمدت، تامین آب حدود ۲۵۰۰ لیتر بر ثانیه برای شهر کرمانشاه از محل سد گاوشان دیده شده بود، اما به طور موقت از این محل به صورت متغییر بین ۱۸۰۰ تا حدود ۲۰۰۰ لیتر در ثانیه آب به شبکه شهر کرماشاه تزریق شد.

‎ نکته مهم آنجا بود که حتی با این کار نیز مشکل دیرینه قطعی آب مناطق قدیمی شهر کرمانشاه حل نشد و چشم انتظاری چندین ساله مردم برای به نتیجه رسیدن پروژه آبرسانی از سد گاوشان بی حاصل ماند.

‎بنا به گفته مسئولین، مشکل اصلی آنجا بود که آبی که وارد شبکه می شود توزیع مناسبی در شهر ندارد و از همین رو در تیر ماه سال گذشته پروژه خط انتقال بین دو مخزن چمن به جمهوری، استارت خورد.

‎همان زمان رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه وعده داد که با اجرای این طرح مشکل آب ۲۰۰ هزار نفر از مردم جنوب شهر کرماشاه برای همیشه رفع شود.

‎وی اعلام کرد زمان در نظر گرفته شده برای اجرای این پروژه دو ماه است، اما تلاش می‌کنیم این طرح زودتر هم به بهره‌برداری برسد و از همین رو مردم در شهریور ماه، چشم انتظار افتتاح این خط و رفع مشکل خود بودند.

‎اکنون که در نیمه اول اردیبهشت به سر می‌بریم نزدیک به ۹ ماه از این وعده می‌گذرد و مردم محلات مختلف کرمانشاه هنوز با چالش مواجهند و این نگرانی هم وجود دارد که هرچقدر رو به تابستان برویم با افت دبی منابع آبی دیگر مانند چاه‌ها که سهم قابل توجهی از تامین آب کرمانشاه را بر عهده دارند، وضعیت بدتر شود.

تاثیر کم آبی بر خرید و فروش املاک

هادی فخری یکی از ساکنان محله سعدی کرمانشاه است و با اشاره به مشکل چند ساله آب این منطقه، گفت: ما در طی شب دو مرحله قطع آب و افت فشار داریم، یکبار از حدود ساعت ۱۴ تا ۱۷ و بار دیگر شب که از حدود ساعت ۲۳:۳۰ آب قطع می‌شود و تا نزدیک صبح ادامه دارد.

وی افزود: به دلیل اینکه این مشکل چندین سال ادامه داشته اکثر مردم مخزن ذخیره و پمپ دارند.

این شهروند با گلایه از این معضل چندین ساله، تاکید کرد: این مشکل آب حتی بر خرید و‌ فروش منازل مسکونی منطقه نیز اثر داشته ‌و برخی خریداران عنوان کرده‌اند که این منطقه معضل آب دارد و از خرید ملک منصرف شدند.

مهرنوش‌ ابراهیمی نیز از ساکنین شهرک متخصصین کرمانشاه است و می گوید: معضل آب خصوصا برای ساختمان‌های چند طبقه در این شهرک بسیار جدی است و طبقات فوقانی به جهت فشار بسیار کم آب مدام باید از پمپ استفاده کنند که حتی گاهی با وجود پمپ نیز فشار آب جوابگو نیست.

وی ادامه داد: این افت فشار دقیقا در ساعاتی از بعدازظهر رخ می‌دهد که مردم از کار روزمره به خانه برگشتند و نیاز به مصرف آب بالا است.

این شهروند خاطرنشان کرد: این افت فشار آنقدر شدید است که حتی مانع می‌شود که آب به خوبی توسط سیستم‌های گرمایشی گرم شود و اکثر مردم برای تامین آب داغ با مشکل مواجهند.

ابراهیمی با انتقاد از اینکه چندین سال است که معضل آب در مناطق مختلف جنوب شهر کرمانشاه وجود دارد، گفت: تقاضا داریم فکری به حال این موضوع شود و اگر امکان تامین آب نبود چرا به مردم اجازه ساخت و ساز در این مناطق را دادند و این ساخت و سازها هنوز هم ادامه دارد.

همه این مشکلات در حالی است که محمد‌طیب صحرایی استاندار کرمانشاه چندی پیش در جلسه قرارگاه آب تاکید کرد که مردم نباید مشکل آب نداشته باشند.

وی از مدیران مربوطه خواست چرخه تامین و توزیع آب در کرمانشاه به دقت رصد شود.

اخیرا شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با در پیش گرفتن رویه سکوت و عدم پاسخگویی به رسانه‌های مطالبه‌گر، از پاسخ دادن به مردم و افکار عمومی خودداری می‌کند و پیگیری خبرنگاران برای مسائل مخالف آب و فاضلاب بی نتیجه بوده است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.