stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 459299
  • 11 اردیبهشت 1402 - 12:21
1

اجرای طرح سلامت دهان و دندان در مدارس کرمانشاه

قلم | qalamna.ir :

 به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در هفته سلامت، ۲۰۰ هزار دانش آموز کرمانشاه تحت پوشش طرح سلامت دهان و دندان قرار خواهند گرفت.

علی امرایی در نشستی خبری، با اشاره به آغاز هفته سلامت (۹ تا ۱۵ اردیبهشت)، اظهار کرد: در این هفته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۲۰۰ هزار نفر از ۳۷۵ هزار دانش آموز استان تحت پوشش طرح سلامت دهان و دندان قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه در این طرح فلورایدتراپی دانش آموزان مقطع ابتدایی استان انجام می گیرد، ادامه داد: اولویت اجرای طرح را برای دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار قرار داده‌ایم.

معاون آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: در سطح استان ۵۴ هزار دانش آموز سفیرسلامت داریم که هرکدام از این سفیران حدود ۱۰ دانش آموز را تحت پوشش آموزش های حوزه سلامت قرار می دهند.

وی تعداد مراقبان سلامت در استان را هم ۱۲۰ نفر اعلام کرد و گفت: مراقبان سلامت بر سلامت فردی، گروهی، محیطی مدرسه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان نظارت دارند.

وی به تشریح اقدامات انجام گرفته در راستای توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی مدارس استان نیز پرداخت و افزود: در این راستا احداث ۲۵ زمین چمن مصنوعی در سطح مدارس استان به اتمام رسیده و احداث هفت سالن ورزشی نیز در دست اقدام است.

امرایی به اجرای طرح شهید سلیمانی در سطح استان هم اشاره ای کرد و گفت: در این طرح ۵۳ مدرسه مناطق محروم  و کم برخوردار استان به وسایل ورزشی تجهیز خواهند شد.

معاون آموزش و پرورش استان با بیان اینکه با مجموعه این اقدامات سرانه فضاهای ورزشی مدارس استان رشد قابل توجهی کرده، تاکید کرد: مدارسی که دارای فضاهای ورزشی هستند، می‌توانند بعد از ساعت آموزش این فضاها را اجاره داده و از محل آن درآمدزایی داشته باشند.

وی به اجرای پویش “من بهترین معلم ورزش هستم” در استان هم اشاره داشت و گفت: این پویش برای اولین بار در استان کرمانشاه اجرایی شده و باتوجه موفقیت آمیز بودن این برنامه قرار است که به شکل کشوری هم اجرایی شود.

امرایی خاطرنشان کرد: در این پویش، معلمین ورزش به بیان تجربیات، خلاقیت ها و ایده هایی که برای جذب بیشتر دانش آموزان به ورزش دارند می پردازند که در پایان بهترین تجربیات و ایده ها به شکل یک کتاب درخواهد آمد و در سطح مدارس توزیع می شود.

وی تاکید کرد: همچنین از سال گذشته طی فراخوانی از تمام مدارس شهری و روستایی استان خواستیم تا نیازهای خود را در حوزه تجهیزات ورزشی به ما اعلام کنند که از حدود چهار هزار مدرسه، ۳۲۰۰ مدرسه نیازهایشان را گفتند و ما نیز تجهیزات مورد نیاز را برای آنها ارسال کردیم.

معاون آموزش و پرورش استان در ادامه به برنامه هایی که برای توسعه ورزش در بین خانواده های دانش آموزان در حال اجرا است نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا، فضاهای ورزشی مدارس را طی روزهای پنج شنبه و جمعه در اختیار مادران و دختران و پدران و پسران دانش آموز قرار دادیم تا به صورت رایگان از آنها استفاده کنند و گاها مسابقاتی را هم بین آنها برگزار کردیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.