stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 459715
  • 19 اردیبهشت 1402 - 12:20
3

چشمه‌های آب گرم قصرشیرین ثبت ملی می‌شوند

قلم | qalamna.ir :

 رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قصرشیرین از پیگیری برای ثبت ملی چشمه‌های آب گرم این شهرستان خبر داد.

بهرنگ بابایی ، با اشاره به وجود سه چشمه آب گرم در این شهرستان، اظهار کرد: این سه چشمه به فاصله اندکی از هم در منطقه نمونه گردشگری چم امام حسن(ع) قصرشیرین قرار گرفته‌اند.

وی افزود: یکی از این چشمه‌ها آب معدنی بوده که تامین کننده آب آشامیدنی یکی از روستاهای اطراف است و دو چشمه دیگر هم چشمه‌های آب گرم گوگردی هستند که خاصیت درمانی دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی قصرشیرین با بیان اینکه چشمه‌های آب گرم گوگردی دو رنگ هستند، گفت: عبور آب این چشمه‌ها از لایه‌های مختلف زیرزمینی باعث شده تا رنگ یکی از آنها آبی و رنگ دیگری سبز باشد که چشم اندازی شگفت انگیز را در این منطقه بوجود آورده است.

وی به خاصیت درمانی این چشمه ها هم اشاره کرد و ادامه داد: معمولا در طول سال گردشگران زیادی برای درمان برخی بیماری‌ها مانند دردهای عضلانی، بیماریهای پوستی و تسکین اعصاب و … به این چشمه ها مراجعه می‌کنند.

بابایی اضافه کرد : باتوجه به اقبالی که گردشگران نسبت به این چشمه های درمانی دارند، طی سالهای گذشته برخی زیرساخت های گردشگری همچون سکوسازی، آلاچیق، سرویس بهداشتی و حوضچه هایی را برای این چشمه ها احداث کرده‌ایم، اما برای تبدیل شدن آن به قطب توریسم درمانی نیاز به ورود سرمایه گذاران است.

وی خاطرنشان کرد: با ورود سرمایه گذاران و احداث استخرهای سرپوشیده، مراکز اقامتی و پذیرایی و… در این منطقه می توان شاهد رونق گردشگری درمانی در آن باشیم.

رئیس میراث فرهنگی قصرشیرین از پیگیری برای ثبت ملی این چشمه‌ها خبرداد و گفت: باتوجه به ظرفیتی که این چشمه‌ها می توانند در بحث توریسم سلامت و گردشگری در این منطقه داشته باشند، برنامه ثبت ملی آنها به منظور حفظ و نگهداریشان را در دستور کار قرار داده‌ایم.  

چشمه های آبگرم قصرشیرین در فاصله ۲۵ کیلومتری مسیر قصرشیرین به گیلانغرب واقع شده‌اند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.