stat counter
تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
  • کد خبر : 460822
  • 09 خرداد 1402 - 15:15
2

کارگران آیفون ۳ بار افزایش پاداش گرفتند

کارگران آیفون ۳ بار افزایش پاداش گرفتند
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: بزرگترین کارخانه تولید آیفون در جهان که با مشکل استخدام و حفظ نیروی کار کافی روبروست، پاداش کارگران را عرض مدت یک ماه، سه بار افزایش داد. کارخانه ژنگژوی شرکت فاکسکان که به آیفون سیتی معروف است، آماده تولید انبوه آیفون ۱۵ می‌شود و برای ماندن کارگران در خط تولید به مدت حداقل سه ماه، مشوق‌های قابل توجهی عرضه می‌کند تا در دوره پرکار خود، از تکرار اختلالات بزرگ سال گذشته اجتناب کند.
 

کارخانه فاکسکان در ژنگژو، بزرگترین کارخانه تولید آیفون در جهان است که بیش از ۲۰۰ هزار کارگر در آن مشغول به کار است و برآورد می‌شود ۸۰ درصد از آیفون جهان را تولید می‌کند. اطمینان از ظرفیت کافی در طول تابستان و اجتناب از هر گونه مشکلی، برای این که اپل بتواند پاسخگوی تقاضا برای مدل‌های آیفون ۱۵ باشد، حائز اهمیت است.

این کارخانه اواخر سال میلادی گذشته، به دنبال شیوع کووید، با اختلال بزرگی روبرو شد. کارگران از کمبود غذا و دارو شکایت کردند و تعداد قابل توجهی تصمیم گرفتند از کارخانه خارج شده و به شهرهای خود بازگردند.به نظر می‌رسد کارخانه فاکسکان در ژنگژو برای جذب و حفظ کارکنان کافی با مشکل مواجه است. آن طور که گزارش شده است، این شرکت در راستای آماده شدن برای تولید انبوه آیفون ۱۵،  سه بار در یک ماه پاداش‌های کارگران آیفون را افزایش داده است.

پاداش‌هایی که سال گذشته عرضه شدند، چندان موثر نبودند و به نظر می‌رسد همین وضعیت در سال میلادی جاری وجود دارد. دو دور قبلی افزایش پاداش، تاثیری در مجاب کردن کارگران برای استخدام و ماندن در این کارخانه نداشت. بنابراین، فاکسکان پول بیشتری را به کارگران پیشنهاد کرد.

طبق پستی که از سوی گروه کسب و کار محصول دیجیتالی یکپارچه فاکسکان در وی‌چت منتشر شده است، از روز دوشنبه، کارمندان جدید برای حداقل ۹۰ روز کار در این کارخانه، حداکثر سه هزار یوان (۴۲۴ دلار) پاداش دریافت خواهند کرد و ۲۱ یوان دستمزد ساعتی خواهند داشت.کارگران فعلی می‌توانند ۵۰۰ یوان پاداش ارجاعی را دریافت کنند. فاکسکان پیش از این، مزایای کارگران را دو بار در ماه جاری افزایش داده است.

هر چند این رقم از نظر استانداردهای آمریکا، اندک محسوب می‌شود اما معادل یک ماه حقوق پایه اضافی یا بیش از ۳۰ درصد پاداش فردی است که به مدت سه ماه کار کرده است. این پاداش استخدام، معادل حدود یک هفته دستمزد هر کارگری است که به این کارخانه اضافه می‌شود.بر اساس گزارش پایگاه فناوری ۹to۵mac، پس از نگرانیهایی که نسبت به گسترش فعالیت فاکسکان در هند مطرح شد، مدیرعامل این شرکت اخیرا به کارکنانش اطمینان داد فاکسکان برنامه ای برای ترک دومین پایگاه بزرگ خود در چنگدو ندارد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.