گوگل در وبلاگ “جرمن کیورد” (German Keyword) اعلام کرد که از ۲۲ ژوئن، خودروهای “دید خیابانی” به آلمان بازخواهند گشت تا در سراسر کشور به ضبط تصاویری بپردازند که در ماههای آینده به صورت دستهای منتشر میشوند. برای جلوگیری از اعتراض حریم خصوصی مانند گذشته، گوگل با یک آژانس حریم خصوصی دولتی آلمان همکاری نزدیکی دارد تا اطمینان حاصل کند که تصاویر ضبط شده، مطابق با مقررات حفظ حریم خصوصی داده در این کشور است. یکی از این مقررات، الزام برای حذف تصاویر قدیمی است. به این ترتیب، پس از انتشار تصاویر جدید، کاربران نمیتوانند مانند سایر کشورها، از “دید خیابانی” برای سفر به گذشته در آلمان استفاده کنند.
مانند سایر کشورها، در آلمان هم امکان عدم تمایل برای پوشش “دید خیابانی” با گزینه پیکسل کردن خانه یا کسب و کار، وجود خواهد داشت. گوگل با یک لوح خالی شروع میکند، بنابراین افرادی که یک دهه پیش خانه خود را غیرقابل مشاهده کرده بودند، باید یک بار دیگر برای این گزینه، درخواست کنند.
بهروزرسانی “دید خیابانی” کاملا ضروری است زیرا تصاویر قبلی در آلمان، قدیمی شدهاند و بسیاری از خیابانها و ساختمانها قابل تشخیص نیستند. خود گوگل آلمان در یک پست وبلاگ، به این موضوع اشاره و اعلام کرده که دفاتر مونیخ این شرکت حتی در تصاویر “دید خیابانی” سال ۲۰۰۸ وجود ندارند. در آن زمان، خودروهای “دید خیابانی” هنوز در خیابانهای آلمان دیده میشدند، اما این تصاویر هرگز منتشر نشدند و فقط برای بهروزرسانی نقشههای گوگل با شماره خانهها، تقاطعها، چراغهای راهنمایی و لاینهای دقیقتر، استفاده شدند.
بر اساس گزارش پایگاه فناوری اندروید پلیس، در سالهایی که “دید خیابانی” گوگل، بهروزرسانی آلمان را متوقف کرد، تغییرات زیادی اتفاق افتاده است. اپل با موفقیت و بیسر و صدا سرویس Look Around را که مشابه “دید خیابانی” است، در آلمان راه اندازی کرد. مطالعهای که مربوط به ماه مه سال ۲۰۲۳ بوده و مورد اشاره گوگل قرار گرفته است، نشان میدهد که بیش از ۹۰ درصد از آلمانیها استقبال مثبت یا بسیار مثبتی از “دید خیابانی” دارند و از این رو، این بار ممکن است “دید خیابانی” گوگل در این کشور موفق شود.