stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 461517
  • 24 خرداد 1402 - 14:09
1

عقد تفاهم نامه همکاری برای ساخت ساختمان‌های با کیفیت در خوزستان

عقد تفاهم نامه همکاری برای ساخت ساختمان‌های با کیفیت در خوزستان
خوزستان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: تفاهم‌نامه تسهیل در ارائه خدمات فنی و مهندسی واحدهای مسکونی آسیب دیده به منظور ساخت هرچه بیشتر و بهتر ساختمان‌های با کیفیت در خوزستان با سازمان نظام مهندسی استان منعقد شد.
قلم | qalamna.ir :

روح اله عمادی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در آیین انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به اینکه امروز نیاز به ساخت ساختمان‌های با کیفیت فنی بسیار مورد نیاز است، اظهار داشت: نیازمند ارائه خدمات فنی و مهندسی به ویژه در حوزه شهری برای ساخت و سازهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان هستیم. تعامل بسیار خوبی بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نظام مهندسی خوزستان به ویژه در ساخت مسکن در شرایط بحرانی همچون سیل و زلزله وجود دارد.

عمادی گفت: ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرستان شادگان برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در دست ساخت است که ۴۰۰ واحد مسکونی مربوط به کمیته امداد، ۲۰۰ واحد مسکونی از بنیاد علوی و ۱۰۰ واحد دیگر مربوط به بنیاد مستضعفان است.

وی افزود: طبق این تفاهم‌نامه در اقداماتی همچون آواربرداری و ارائه خدمات فنی و مهندسی، سازمان نظام مهندسی ۵۰ درصد تخفیف می‌دهد و اداره کل بنیاد مسکن نیز ۵۰ درصد باقی هزینه‌ها در این بخش را تقبل می‌کند. کمیته امداد تسهیلاتی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بهزیستی یک میلیارد ریال و بنیاد علوی ۵۰۰ میلیون ریال به مددجویان متقاضی مسکن پرداخت می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین در قالب این تفاهم نامه به این افراد ۲ تن میلگرد و ۱۰ تن سیمان رایگان اختصاص داده می‌شود.

عمادی با بیان اینکه ساخت مسکن در مناطقی که در رخدادهای طبیعی دچار آسیب شده‌اند مشمول این تفاهم نامه هستند، بیان کرد: تمام توان بنیاد مسکن بر این است ساختمان‌هایی که در استان ساخته می‌شود، مقاوم سازی شوند تا در آینده نگرانی در آسیب دیدن این سازه‌ها نداشته باشیم. ساخت ۷۰۰ دستگاه واحد مسکونی در شادگان و پنج هزار واحد مسکونی در شهر بندر امام خمینی(ره) از جمله طرح‌های مهم ساخت مسکن در استان هستند.

کوروش خواجوی رییس سازمان نظام مهندسی خوزستان نیز با اشاره به همکاری این سازمان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در ساخت مسکن اظهار کرد: مشارکت در ساخت مسکن در مناطق در معرض خطر، سیل‌زده، زلزله‌زده و حوادث خاص دیگر شامل این تفاهم نامه است.

این مقام مسئول افزود: ۵۰ درصد تخفیف نظام مهندسی برای هزینه‌های خدمات مهندسی شامل طراحی و نظارت در این تفاهم نامه در نظر گرفته شده است. تسهیل و تسریع در کار کنترل نقشه و تشکیل کارگروه ویژه برای نظارت بر ساخت مسکن در قالب این تفاهم نامه از دیگر موارد همکاری این سازمان با بنیاد مسکن است.

حوادثی نظیر پلاسکو تهران و متروپل آبادان مسوولان مربوطه را بر آن داشته تا نظارت بیشتر و بهتری بر ساخت و سازها داشته باشند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.