stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 461555
  • 24 خرداد 1402 - 19:25
2

تصویب لایحه حجاب یک سال طول می‌کشد

تصویب لایحه حجاب یک سال طول می‌کشد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: نمایندگان در نشست علنی سه‌شنبه، ۲۳ خرداد ماه مجلس با بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف به صورت یک فوریت موافقت کردند.
به گفته حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی طرح حجاب بیش از یک سال طول می‌کشد و اشکالات زیادی دارد.
دیده‌بان ایران، مهم‌ترین بخش‌های گفتگوی حسین جلالی  را می‌خوانید:خود مجلس اول طرح داشت ولی مصلحت را بر این دید که این طرح به قوه قضاییه و دولت فرستاده شود تا به‌صورت لایحه بیاید. لایحه آمد ولی نمی‌دانم چه دست‌هایی پشت پرده است که هجوم و حمله به لایحه را شروع کرده است.
من منکر ضعف‌های لایحه نیستم ولی معتقدم افرادی که نمی‌خواهند بحث حجاب و عفاف قانونمند شود، نمی‌گذارند منعقد شود، نمی‌گذارند این هواپیما فرود بیاید تا ما ببینیم مسافرانش چه کسانی هستند؛ روی همان آسمان منهدمش می‌کنند.
متاسفانه پیوسته می‌گویند نمی‌خواهیم این لایحه باشد. وقتی می‌گویند نمی‌خواهیم این لایحه باشد، یعنی برگردد و دیگر به مجلس نیاید. ما هر چه می‌گوییم بگذارید لایحه به مجلس بیاید، آنجا نظر می‌دهند و در کمیسیون قضایی اصلاح می‌شود، گوش‌شان بدهکار نیست.
ما می‌خواستیم لایحه دوفوریتی شود، چون زمان نداریم و سریع می‌توانستیم آن را وارد فرآیند آیین‌نامه‌ایش کنیم. اگر لایحه دوفوریتی می‌شد یکشنبه هفته آینده به صحن می‌آمد، ولی چون دوفوریتی آن تصویب نشد، فعلا وارد کمیسیون می‌شود؛ کمیسیون یک ماه لایحه را بررسی می‌کند.
قوه قضاییه (در لایحه) جرم‌انگاری کرده است و متناسب با ضوابط خودش به دولت فرستاده است. دولت هم اصلاحاتی روی آن اعمال کرده است و به مجلس فرستاده است.
در این مسئله بیشتر کاهش خدمات اجتماعی مطرح است. برخی فکر می‌کنند اگر هیچ جریمه مالی‌ای اختصاص پیدا نکرد، فرد بی‌حجاب می‌تواند جریمه مالی را بپردازد و به خطایش ادامه دهد؛ این جریمه حد یقف ندارد. مگر وقتی یک خودرو تخلف می‌کند و جریمه می‌پردازد می‌تواند همیشه با سرعت حرکت کند؟ دوربین بعدی را چه می‌کند؟فرد بی‌حجاب ممکن است در روز ۱۰مرتبه جریمه شود. تنها یک مورد جریمه نیست که بگوییم یک میلیون، ۲میلیون یا ۳میلیون کم است. اگر ۱۰مرتبه خطا کند ۳۰میلیون تومان جریمه می‌شود و در طول ماه ۹۰۰میلیون تومان می‌شود. برخی افراد نمی‌توانند بگویند جریمه‌های در نظر گرفته شده بازدارنده نیست.محکمتی بود که هر ۳قوه در این لایحه مشارکت کنند. همه سهمی در آن دارند. چون هر ۳در طرح مشارکت دارند ممکن است ضمانت اجرایی طرح افزایش پیدا کند. من به کسانی که مرتب پیام می‌دهند و قصد خاصی هم ندارند توصیه می‌کنم که به لایحه حمله نکنند. این افراد که تحت تاثیر فضای مجازی هستند چه نفعی از تهاجم به لایحه دارند؟ ما معتقدیم قانون بد بهتر از بی‌قانونی است و قانون حداقلی بهتر از بی‌قانونی است.
آنقدر پیام به نمایندگان ارسال می‌شود که موبایل‌های ما هنگ می‌کند. این یک خطر است و این افراد باید بدانند وقتی نماینده ناراحت شود ممکن است نتیجه عکس دهد. ما خودمان می‌فهمیم و لایحه دارد در کمیسیون بررسی می‌شود.  تعداد طرح‌های یک فوریتی در نوبت «خیلی زیاد» است و تصویب نهایی لایحه «حمایت از فرهنگ حجاب‌وعفاف» به عمر این مجلس نمی‌رسد.او در عین حال گفت که با «رایزنی» با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، می‌توان تصویب این لایحه را در اولویت قرار داد.

 

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.