stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 461557
  • 24 خرداد 1402 - 19:25
2

آمریکا آزادسازی پول ایران را تائید کرد

آمریکا آزادسازی پول ایران را تائید کرد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: آمریکا صدور مجوز برای آزادسازی تقریبا سه میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در عراق را تایید کرد. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت پول آزاد شده ایران قرار است “برای اهداف بشردوستانه و خرید کالاهای اساسی” هزینه شود.
متیو میلر، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که ایران امکان دسترسی به حدود سه میلیارد دلار دارایی مسدود شده خود در عراق را پیدا کرده و این کشور می‌تواند از پول خود در حساب‌هایی در عراق فقط برای اهداف بشردوستانه و مبادلات غیرتحریمی استفاده کند.میلر در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد که اینها اقداماتی هستند که در سال‌های گذشته دولت پیشین آمریکا نیز به صورت موردی آن را انجام داده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود که این اقدامات در راستای قانون آمریکا و همکاری کامل با دولت عراق هستند.
خبرگزاری رویترز پیش از این به نقل از یک مقام ارشد در وزارت خارجه عراق که نخواست نامش فاش شود از آزادسازی ۲.۷۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدودشده ایران برای صادرات برق و گاز جمهوری اسلامی به عراق خبر داده بود.به گفته این منبع فواد حسین‌، وزیر خارجه عراق طی دیدار با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود در حاشیه کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در ریاض در روز پنج‌شنبه ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) این مجوز را از آمریکا دریافت کرده است.
سایت “میدل ایست نیوز” یک پایگاه خبری عراقی هم گزارش داده است این پول از طریق بانک تجاری عراق منتقل می‌شود و از این پول فقط برای هزینه زائران ایرانی و مواد غذایی صادراتی به ایران، استفاده خواهد شد.
میلیاردها دلار دارایی ایران به علت تحریم‌های اقتصادی این کشور در چند کشور جهان و از آن جمله در کره جنوبی و عراق مسدود شده است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.