stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 461570
  • 25 خرداد 1402 - 3:17
1

تعطیلی جمعه برای کارکنان سامسونگ

تعطیلی جمعه برای کارکنان سامسونگ
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: شرکت سامسونگ الکترونیکس با هدف حفظ استعدادهایی که برای کار انعطاف پذیر به شکل روزافزون ارزش قائل هستند، به کارکنان خود یک روز جمعه در هر ماه مرخصی می‌دهد. سخنگوی سامسونگ در یک تماس تلفنی به بلومبرگ گفت: از هفته آینده، کارکنان غیر کارخانه‌ای و تمام وقت این شرکت می‌توانند در دوره ای که چک حقوق دریافت می کنند، یک جمعه تعطیلی داشته باشند که معمولا در هفته منتهی به روز بیست و یکم است.
 

خبر مربوط به این سیاست جدید سامسونگ اوایل هفته جاری در رسانه‌های داخلی کره جنوبی منتشر شده بود.
سامسونگ که بزرگترین تولید کننده تراشه‌های حافظه در جهان و بزرگترین شرکت کره جنوبی است،  با این اقدام از شرکت “اس کی هاینیکس”، رقیب کره ای خود دنباله‌روی کرد که سال گذشته، هفته کاری منعطف مشابهی را اتخاذ کرد و به کارکنانش این امکان را داد که اگر بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، یک جمعه در ماه مرخصی بگیرند.

سایر شرکت‌های فناوری کره جنوبی، از جمله پلتفرم اجتماعی محبوب کاکائو (Kakao Corp) هم پس از پاندمی کرونا، سیستم منعطف‌تری را دنبال کرده‌اند.بر اساس گزارش بلومبرگ، این اقدام سامسونگ، که حدود ۱۲۰ هزار کارمند دارد، نشان می‌دهد که پاندمی کرونا تا چه حد شیوه کار افراد را حتی در کشوری که فرهنگ کاری محافظه‌کارانه‌تری دارد، تغییر داده است. مردم کره‌ جنوبی در میان پرکارترین‌های مردم دنیا هستند و در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰۰ ساعت بیشتر از میانگین کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD)  کار کردند.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.