stat counter
تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳ Saturday, 20 July , 2024
  • کد خبر : 462654
  • 19 تیر 1402 - 3:16
1

بلاتکلیفی بازار سهام ادامه دارد

بلاتکلیفی بازار سهام ادامه دارد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: بلاتکلیفی بورس همچنان ادامه دارد؛ به طوری که بازار سهام در حال حاضر گرفتار بده بستان شده و هر صعودی را به سرعت پس می‌گیرد. هفته گذشته اهالی بازار سرمایه با برگشت شاخص به کانال دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی به صعود بورس امیدوار بودند و حتی تکنیکالیست‌ها با استناد به شکست خط روند نزولی شاخص کل، ادامه رشد بورس را محتمل می‌دانستند.

تجارت نیوز،اما با شروع سومین هفته تیرماه این رویه ادامه نیفتاد و شاخص کل باز هم کانال ارزشمند خود را از دست داد.نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که شاخص کل تا محرک قدرتمندی نداشته باشد، نمی‌تواند خود را بالای کانال ۲٫۲ میلیون واحدی تثبیت کند. از طرفی مهمترین محرک بورس هم از گذشته دلار بوده که هم‌اکنون در حال درجا زدن است.

بورس ۱۸ تیر در یک نگاه
معاملات امروز بورس در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۱۸ هزار ۷۷۲ واحدی که معادل ۰٫۸۶ درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و ۱۷۶ هزار واحدی ایستاد.همچنین شاخص هم‌وزن همسو با شاخص کل رفتار کرد و با کاهش ۰٫۸۵ درصدی به سطح ۷۷۰ هزار و ۸۲۴ واحدی رسید.گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را ۱۰ میلیارد و ارزش معاملات خرد را ۶ هزار و ۹۳۲ میلیارد تومان نشان می‌دهد که شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی است.

ورود و خروج پول حقیقی
بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج ۲۸۸ میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات
وآیند که پس از دو سال بالاخره بازگشایی شد در بسیاری از فیلترهای بورسی رتبه اول را در اختیار گرفت. به طوری که در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وآیند، فارس و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وآیند و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.وآیند با افزایش ۵۱٫۷۴ درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وایران نیز با افت ۶٫۹۵ درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند
بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وآیند، ارفع و کاوه تعلق گرفت. همچنین سهم‌های دانا، سدبیر و ارفع نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وبملت، خگستر و نوری خروج پول هوشمند داشتند.لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ارفع، دقاضی و ممسنی رقم خورد. همچنین فایرا در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد حپترو بود.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.