stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 463375
  • 03 مرداد 1402 - 3:15
2

سلاح‌ورزی: نگران جلسه شنبه آینده نیستیم

سلاح‌ورزی: نگران جلسه شنبه آینده نیستیم
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:رییس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: افرادی علاقه نداشتند که بنده در کسوت ریاست اتاق بازرگانی حضور داشته باشم و سعی کردند چهره سیاسی از من بسازند که خدای نکرده در مقابل نظام و حاکمیت بوده باشم. اما دیدند که این روش‌ها نخ‌نما هستند و استراتژی را تغییر دادند تا از من چهره فاسدی بسازند.

ایلنا، حسین سلاح‌ورزی در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه‌های هیات رییسه جدید در جهت بهبود وضعیت اقتصادی مردم اظهار داشت: قبل از انتخابات ٢٨ خرداد ماه اعضای هیات مدیره که اعلام نامزدی کرده بودند برنامه مدونی با تقسیم کار ملی و همکاری بخش خصوصی و دولت، برای عبور از شرایط اقتصادی فعلی انتشار کرده بودند که امروز درباره برخی از برنامه‌ها که در چند هفته گذشته اجرای آن در اتاق شروع شده و پیشرفتی در این زمینه‌ها داشتیم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در جلسه با بخش خصوصی برای بهبود شرایط اقتصادی گفت: اواخر سال گذشته رهبری در دیداری که با کارآفرینان و بخش خصوصی نکات مهمی فرمودند و خلاصه فرمایشات رهبری این بود که امروز اصلی‌ترین مشکل مردم در معیشت به ایرادی تحت عنوان پایین بود رشد اقتصادی مربوط می‌شود که سال‌های گذشته نتوانستیم این نرخ را افزایش دادیم. رهبری در آن جلسه برای برون رفت از این شرایط نکاتی را فرمودند که بخشی از آن متوجه بهبود فضای کسب و کار در فضای متورم مقررات کسب و کار و ضرورت خصوصی‌سازی می‌شود، از این رو در اتاق بازرگانی ایران بر آن هستیم که در راستای سیاست‌های رهبری و در جهت تعامل و همکاری با دولت برنامه‌هایی را به اجرا برسانیم.

رییس اتاق بازرگانی درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده، ادامه داد: هفت برنامه و پروژه جدی را در اتاق شروع کرده‌ایم و بررسی‌های متعددی انجام شده و به این نتیجه رسیده‌ایم که بر روی رشته‌های دارای ارزش افزوده و رشته‌هایی که به افزایش رشد اقتصادی کمک می‌کنند، تمرکز کنیم. از این رو ٢٣ رشته اقتصادی در بخش‌های مختلف که بیشترین سهم را در رشد اقتصادی دارند، انتخاب شده و برای اجرای آن‌ها از کشور‌های شرق آسیا الگوبرداری شده که دستاورد‌هایی در بلند مدت و کوتاه مدت خواهند داشت.

ایجاد بانک‌های منطقه‌ای برای توازن در توسعه
سلاح‌ورزی ادامه داد: نکته مهم در درباره تقسیم کار ملی این است که چگونه از ظرفیت تشکل‌ها برای توسعه منطقه‌ای استفاده کنیم، می‌دانیم که در مناطق مختلف کشور از عدم توازن‌های جدی وجود دارد که از لحاظ توسعه یافتگی شکافی در این زمینه بین مناطق دیده می‌شود، اطلاعاتی در این زمینه فراهم و پلتفرمی را تهیه می‌کنیم که الگوی توسعه منطقه‌ای به دست می‌آید و می‌توان در راستای کاهش عدم توازن‌های منطقه‌ای این الگو را به اجرا رساند و در این حوزه نهاد‌های مالی منطقه‌ای را مانند بانک‌های منطقه‌ای تعریف شده است.

مجمع گفتگو‌های منطقه‌ای ایجاد می‌شود
وی درباره اهمیت برنامه‌های دیپلماسی اقتصادی در اتاق بازرگانی اظهار داشت: در حوزه دیپلماسی اقتصادی و در حوزه تجارت سعی کردیم برنامه‌ای از طریق اتاق تهیه و به اجرا برسد از این رو قرار براین است که دبیرخانه‌ای در اتاق ایجاد کنیم که همزمان با برنامه‌های دولت در این حوزه، مجمع گفتگو‌های منطقه‌ای ایجاد کنیم تا در تحقق اهداف همگرایی منطقه به دولت کمک کنیم.

رییس اتاق بازرگانی در پاسخ به اینکه جلسه شنبه آینده و ورود هیات نظارت بر موضوع انتخابات هیات رییسه و بداخلاقی‌هایی در این یک ماه گذشته از سوی جریانی دنبال می‌شود، تاکید کرد: انتخابات اتاق بازرگانی تمام شده و سوت پایان انتخابات زده شده است.

وی با بیان اینکه از نظر ما انتخابات تمام شده‌است، تاکید کرد: در هر انتخاباتی در حوزه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و همچنین صنفی و حتی انتخابات اولیاء و مربیان رقابت‌هایی شکل می‌گیرد، اما از نظر ما دیگر موضوع انتخابات اتاق بازرگانی به پایان رسیده و در این مدت عده‌ای بی تقوایی کردند و برای اعمال فشار و لکه‌دار کردن چهره بنده به عنوان کاندیدای ریاست اتاق در این چند هفته سعی کردند با ترند کردن واژه‌هایی مانند فساد، چهره فاسدی از من نشان دهند، اما در محضر شما و خداوند به طور قاطع می‌گویم هرگز از هیچ رانتی استفاده نکردم و هیچ محکومیتی ندارم.

سلاح‌ورزی با تاکید بر اینکه تمام این موضوعات دورغ‌پردازی عده‌ای بوده، گفت: افرادی علاقه نداشتند که بنده در کسوت ریاست اتاق بازرگانی حضور داشته باشم و سعی کردند چهره سیاسی از من بسازند که خدای نکرده در مقابل نظام و حاکمیت بوده باشم. اما دیدند که این روش‌ها نخ‌نما هستند و استراتژی را تغییر دادند تا از من چهره فاسدی بسازند و در این پروژه من را خسته و مایوس کنند، اما به صراحت می‌گویم تا امروز تحت هیچ شرایطی هیچ محکومیت مالی، اقتصادی و سیاسی نداشتم مگر اینکه بعد از این برای بنده پرونده‌ای بسازند.

وی درباره دخالت حداکثری دولت در تصمیمات و برنامه‌های اتاق بازرگانی و نگرانی‌های ایجاد شده در این باره از سوی بخش خصوصی گفت: رهبری به صراحت درباره ضرورت بخش خصوصی فرمایشاتی داشتند و در راستای جلب اعتماد بخش خصوصی بعید می‌دانم رییس جمهوری به عنوان حافظ بخش خصوصی چنین اجازه را بدهند و درباره دخالت دولت در اتاق بازرگانی نگرانی نداریم.

رییس اتاق بازرگانی با بیان اینکه امروز مهمترین موضوع معیشت مردم است و این موضوع باید در اولویت تمام برنامه‌ها باشد، اظهار داشت: موضوع بهبود معیشت مردم با تولید رقابت‌پذیری امکان دارد و این مهم به اجرا نمی‌رسد مگر با مشارکت و حضور بخش خصوصی و در این صورت است که شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و در نهایت افزایش رشد اقتصادی خواهیم بود.

گم شدن ١۵٠٠ میلیارد تومان صحت ندارد
وی همچنین درباره موضوع گم شدن ١۵٠٠ میلیارد تومان در دوره گذشته که کسوت نایب رییس در اتاق حضور داشت، گفت: این موضوع هم یک داستان سرایی بود که عده‌ای آن را مطرح کردند و اساسا چنین پرونده‌ای وجود ندارد. سال گذشته یکی از نشریات این ادعا را داشت و روش استنتاج این نشریه این بود که به مدل مراجعه و صورت مالی چند شرکت را مورد بررسی قرار داده بود و از این گزارش‌ها به این نتیجه رسیده بود که باید رقمی به اتاق داده شده باشد، اما در گزارش‌های اتاق به عدد دیگری رسیده بود و از این مدعی شد که این عدد گم شده است. اما پس از آن، ۴٠ شرکت گزارش دادند که چنین عددی به اتاق داده نشده و پولی گم نشده است و همان نشریه در نهایت گزارش خود را اصلاح کرد و دروغ بزرگی بود که منتشر شده بود.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.