stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 463565
  • 09 مرداد 1402 - 19:26
2

نباید از شعار سال غافل شویم

نباید از شعار سال غافل شویم
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: رئیس قوه قضاییه گفت: مشاهده می‌شود که حاشیه‌سازی‌هایی در کشور صورت می‌گیرد تا اذهان را از پرداختن به مسائل اصلی و اولویت‌دار منحرف سازند؛ جبهه دشمن، هر روز با یک شایعه و خلط حق و باطل اذهان را مشغول می‌سازد تا به زعم خود، کشور را از حرکت در مسیر پیشرفت و رفع مشکلات بازدارد.
غلامحسین محسنی اژه‌ای افزود: تخریب اشخاص و نهادها در دستور کار دشمن است؛ شاهدیم که هر روز یک شایعه را برای شخصی درست می کنند و آن را نشر می دهند و با عملیات روانی درصدد سرگردان کردن مردم هستند؛ هدف دشمن از این اقدامات ایجاد شبهه و تفرقه میان مردم و مسئولان و قواست؛ در مقابل، ما باید بصیرت خود بیفزاییم و اولویت ها را تشخیص دهیم و میان خودی و غیرخودی تمییز قائل شویم؛ باید بصیرت داشته باشیم و حواسمان جمع باشد تا خدای ناکرده در زمین دشمن بازی نکنیم؛ ما همه اعضای یک خانواده هستیم و اگر مشکلاتی هست، باید آنها را با هم‌افزایی و تدبیر در داخل خانواده حل کنیم؛ نباید اجازه دهیم اغیار میدان دار شوند و کار به دست نااهلان و نفوذی ها بیفتد.
وی گفت:امروز یکی از اولویت‌های اصلی که همه قوا و دستگاه‌ها باید بر روی آن متمرکز باشند، مقوله تحقق شعار سال و مهار تورم و رشد تولید است؛ نباید از شعار سال غافل شویم؛ دشمن درصدد است تا مشکلات مردم و کشور ما حل نشوند؛ لذا ما باید با تلاش مضاعف در تحقق شعار سال، توطئه دشمن را خنثی گردانیم. امروز خواست دشمن آن است که فساد در عرصه‌های مختلف توسعه یابد؛ لذا یکی از اولویت‌های ما باید مبارزه قاطع با هر نوع فسادی اعم از اقتصادی و غیراقتصادی باشد؛ ما بر مقابله قاطعانه و قانونی با فسادهای سیاسی و فرهنگی و کسانی که بطور خاص با همراهی دشمن هنجارشکنی می‌کنند، اهتمام و تاکید داریم؛ ما اجازه نخواهیم داد امنیت مثال‌زدنی مردم و کشور ما مخدوش شود.
همانطور که تمرکز دشمن بر ایجاد اختلاف و افتراق در داخل کشور ماست ، تمرکز ما نیز باید معطوف به جلوگیری از تشتت و پراکندگی در داخل باشد و با صبر و حوصله و تأنی از هر نوع افتراقی جلوگیری به عمل آوریم. نباید به شایعاتی که دشمن ایجاد می‌کند پر و بال دهیم؛ باید بر انسجام و تحکیم صفوف مردم و متدیّنین بیفزاییم و از افراط و تفریط پرهیز کنیم؛ در این زمینه نیز راهگشاترین نسخه، اطاعت از ولی‌ّامر است؛  باید چشم و گوشمان به این اوامر باشد؛ همچنین باید عمل و التزام به قانون را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم و همگان قانون را فصل‌الخطاب بدانیم.
بدون‌تردید کشف و خنثی‌سازی توطئه‌ها، جریانات سازمان‌یافته و نفوذی‌ها توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و کمک دستگاه قضایی در این زمینه و همچنین محاکمه و مجازات قاطعانه عناصر و عوامل جریانات مذکور، امری ضروری و لازم است؛ امروز دشمن تلاش مضاعفی را به کار بسته تا امنیت مثال زدنی کشور ما را مخدوش کند، لذا دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ما نیز باید تلاش خود را مضاعف کنند؛ اما توجه شود که در این مسیر نباید خدایی‌ناکرده فعلی خلاف شرع و قانون به وقوع بپیوندد؛ چرا که هدف غایی ما کسب رضایت الهی است لذا نباید امری خلاف شرع صورت گیرد. هیچکدام از اعمال و اقدامات در مسیر کشف توطئه‌ها و نفوذی‌ها نباید از مسیر خلاف شرع و قانون باشد؛ نباید برای نیل به یک هدف مقدس، از راه‌های غیرشرعی و غیرقانونی وارد شد.
«هیچ کس حق ندارد به خانه یا مغازه و یا محل کار شخصی کسی بدون اذن صاحب آنها وارد شود یا کسی را جلب کند، یا به نام کشف جرم یا ارتکاب گناه تعقیب و مراقبت نماید، و یا نسبت به فردی اهانت نموده و اعمال غیر انسانی – اسلامی مرتکب شود، یا به تلفن یا نوار ضبط صوت دیگری به نام کشف جرم یا کشف مرکز گناه گوش کند، و یا برای کشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، شنود بگذارد و یا دنبال اسرار مردم باشد، و تجسس از گناهان غیر نماید یا اسراری که از غیر به او رسیده و لو برای یک نفر فاش کند. تمام اینها جرم [و] گناه است و بعضی از آنها چون اشاعه فحشا و گناهان از کبایر بسیار بزرگ است، و مرتکبین هر یک از امور فوق مجرم و مستحق تعزیر شرعی هستند و بعضی از آنها موجب حد شرعی
می باشد».

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.