stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 465893
  • 08 مهر 1402 - 14:59
3

یکی از عوامل گرانی نوشت افزار در خوزستان، عدم نبود واحد تولیدی است

یکی از عوامل گرانی نوشت افزار در خوزستان، عدم نبود واحد تولیدی است
معاون بازرسی و نظارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه تولید کننده نوشت افزار در استان وجود ندارد، گفت: یکی از عوامل گرانی نوشت افزار نبود تولید کننده درون استان و اعمال هزینه حمل و نقل کالا بر قیمت فروش است.
قلم | qalamna.ir :

بهرام جباری معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به شدت گرفتن نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کننده کالای مورد نیاز مدرسه در استان بیان کرد: هزینه حمل و نقل نوشت افزار از استان‌های دیگر به خوزستان بر قیمت نهایی فروش کالا اثر زیادی دارد که درصورت وجود واحد تولیدی این کالا در استان، قیمت نهایی کمتر می‌شود.

این مقام مسئول افزود: طرح بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده نوشت افزار و وسایل ضروری مدرسه از ۱۵ شهریورماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد؛ این طرح با شدت و جدیت هرچه تمام‌تر در استان در حال انجام است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۱۳۵ بازرسی از بازار نوشت افزار استان انجام شده است، گفت: بازرسانی به صورت مستمر مخصوص بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده نوشت افزار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۲۱ پرونده تخلف در حوزه فروش و عرضه نوشت افزار و وسایل مورد نیاز مدرسه در استان تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

جباری با تایید بالا بودن قیمت نوشت افزار در سال جاری اظهارکرد: صاحبان واحدهای صنفی، نوشت افزار را با قیمت بالا خریداری می‌کنند و به ناچار باید با قیمت بالا به فروش برسانند. در این راستا با افرادی که بیش از سود تعیین شده از فاکتور خرید، گرانفروشی کنند به عنوان متخلف برخورد می‌شود.

امسال نمایشگاه پاییزه عرضه کننده نوشت افزار و وسایل مورد نیاز مدرسه برای رفاه حال مردم در اهواز برپا شد اما مردم همچنان از قیمت بالای این کالا گله مند هستند.

دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی با تامین نوشت افزار برای دانش آموزان بی‌بضاعت تلاش دارند از ترک تحصیل این دانش آموزان به دلیل نداشتن وسایل مورد نیاز درس خواندن جلوگیری کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.