stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 465983
  • 10 مهر 1402 - 18:25
0

ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و مغرب زمین در جایگاه متهم

ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و مغرب زمین در جایگاه متهم
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: رئیس جمهور با اشاره به اینکه توجه به سنت نبوی و آموخته‌های پیامبر در احترام به شخصیت زنان از همان دوران مبارزات مورد توجه رهبران انقلاب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: زنان در انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته‌ای در ایستادگی مقابل رژیم ستم‌شاهی، در دوران دفاع مقدس، در سازندگی و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی داشته و دارند.
ایلنا، سید ابراهیم رئیسی  در دیدار شرکت‌کنندگان در «جشنواره رسانه‌ خورشید» ضمن تبریک فرارسیدن میلاد پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: اطلاع دارم که در جریان این جشنواره گفتگوهای بسیار خوبی در جهت ارتقای کار رسانه‌های مستقل و آزاد و در راستای معرفت‌افزایی، آگاهی‌بخشی و امیدآفرینی در کشورهای شرکت کننده صورت گرفته است. 
رئیس جمهور برگزاری این نشست را زمینه‌ای برای رقم زدن همگرایی، همکاری و همفکری بیشتر بین زنان شرکت کننده در آینده دانست و افزود: تشکیل یک دبیرخانه و برگزاری دوره‌ای این نشست حتما می‌تواند در جهت هم‌افزایی، همفکری و همکاری برای همه کشورها و رسانه‌های مستقل و آزاد مفید و موثر واقع شود.
رئیسی با بیان اینکه انسان‌ها همواره به دنبال بهترین الگو برای خود هستند و بهترین الگو برای ما مسلمانان رسول گرامی اسلامی به عنوان جلوه همه خوبی‌های عالم هستند، اظهار داشت: حضرت محمد مصطفی (ص) نقشی موثر در احیای شخصیت و حقوق زنان داشتند و تکریم و رعایت شأن زنان در زندگی و رفتار ایشان بسیار برجسته و قابل ستایش است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه توجه به سنت نبوی و آموخته‌های پیامبر از همان دوران مبارزات مورد توجه رهبران انقلاب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: زنان در انقلاب اسلامی نقش بسیار برجسته‌ای در ایستادگی مقابل رژیم ستم‌شاهی، در دوران دفاع مقدس، در سازندگی و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی داشته و دارند.
رئیسی با بیان اینکه امروز ادعاهای غربی‌ها درباره حمایت از حقوق زنان، صرفا به منظور استفاده ابزاری از زنان است نه توجه به جایگاه و هویت واقعی زن، خاطرنشان کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به زن، نه برگرفته از نگاه ابزاری غربی‌ها و نه برگرفته از نگاه کسانی است که معتقدند زنان باید خانه‌نشین باشند. جمهوری اسلامی ایران معتقد به نگاه و الگوی سومی است که باور دارد زنان هم‌دوش مردان می‌توانند منشا آثار مهمی در جامعه‌سازی باشند و هم در خانواده نقش اساسی و محوری ایفا کنند و هم در عرصه مسائل اجتماعی موثر واقع شوند.
رئیس جمهور اضافه کرد: امروز غربی‌ها موضوع دفاع از حقوق زنان را صرفا به عنوان ابزاری برای فشار به کشورهای مستقل مورد استفاده قرار می‌دهند و در حقیقت طرفدار حقوق زنان و حقوق بشر نیستند، چرا که طومار بلندی از نقض حقوق انسان‌ها و زنان در جوامع غربی‌ مشاهده می‌شود.
رئیسی با بیان اینکه امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر هستیم و مغرب زمین در جایگاه متهم، گفت: غربی‌ها باید پاسخ دهند که چرا حقوق انسان‌ها و زنان را تضییع می‌کنند؛ غربی‌ها ۷۰ سال است که حقوق ملت فلسطین را نادیده گرفته‌اند و نتیجه حضور ۲۰ ساله آنها در کشوری مثل افغانستان نیز چیزی جز کشتار و ویرانی و باقی ماندن بیش از ۳۵ هزار کودک معلول نبوده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.