stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 466019
  • 11 مهر 1402 - 14:18
2

ارزش الهلال، ۴۳ برابر نساجی، ۲٫۴ برابر لیگ ایران

ارزش الهلال، ۴۳ برابر نساجی، ۲٫۴ برابر لیگ ایران
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: هفته دوم مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در حال برگزاری است و سه شنبه شب یکی دیگر از فوق ستاره‌های فوتبال جهان در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رود؛ در حالی که ارزش الهلال از دیدگاه ترانسفر مایکت، ۴۳ برابر نساجی و ۲٫۴ برابر لیگ ایران است.

تجارت نیوز،این دیدار در حالی برگزار می‌شود که برخلاف دیدار النصر و پرسپولیس که بدون تماشاگر برگزار شد و رونالدوی پرتغالی در ورزشگاه خالی آزادی به میدان رفت، این بار تماشاگران در قالب هواداران نساجی مازندران می توانند از نزدیک نظاره‌گر بازی نیمار جونیور باشند.

نساجی مازندران که توسط مهدی رحمتی هدایت می‌شود و برای نخستین بار جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده است، در نخستین بازی خود توانست در هند مقابل بمبئی سیتی با دو گل به برتری برسد و از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه به مصاف سرشناس‌ترین تیم گروه خود یعنی الهلال عربستان می‌رود، تیمی که در هفته اول و در خانه‌ مقابل تیم نه چندان قدرتمند نوبهار ازبکستان با تساوی یک بر یک متوقف شد.

طبعا این بازی باید در ورزشگاه وطنی مازندران برگزار می‌شد اما قابل پیش‌بینی بود که کنفدراسیون فوتبال آسیا این ورزشگاه را که دچار مشکلات زیرساختی است، برای لیگ قهرمانان تایید نمی‌کند. در نتیجه مازندرانی‌ها هم ورزشگاه آزادی را به عنوان محل میزبانی از رقبا معرفی کردند تا مسابقات خود را در تهران برگزار کنند.

فوق ستاره‌ها در پرافتخارترین تیم آسیا
الهلال مانند دیگر تیم‌های بزرگ عربستان با خرید فوق ستاره‌ها توانسته نظرها را به سمت خود جلب کند. این در حالی است که آبی‌پوشان عربستان پیش از این هم در لیگ قهرمانان آسیا نتایج درخشانی کسب کرده و پرافتخارترین تیم آسیا در این مسابقات (با ۴ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی) به شمار می‌روند.

بی تردید نیمار برزیلی مطرح‌ترین بازیکن فعلی الهلال به شمار می‌رود. ستاره ای که در بارسلونای اسپانیا و پاریسن ژرمن فرانسه بازی‌های زیادی انجام داده و یکی از کاپیتان‌های تیم ملی برزیل نیز به شمار می‌رود. یاسین بونو دروازه‌بان سرشناس مراکشی، کالیو کولیبالی مدافع مطرح سنگال، سرگئی میلونکوویچ ساویچ و الکساندر میتروویچ ملی‌پوشان کرواسی، روین نوس ملی‌پوش پرتغال و مالکوم و میشل برزیلی دیگر ستاره‌های الهلال هستند که البته با توجه به قانون استفاده از پنج بازیکن خارجی در لیگ قهرمانان، نام ساویچ، نوس و بونو برای بازی مقابل نساجی از لیست الهلال خط خورده است.

گران‌ترین تیم غیراروپایی جهان در تهران
عربستانی‌ها بعد از کشاندن کریستیانو رونالدو به کشورشان توانستند پای ستاره‌های زیادی از جمله نیمار، کریم بنزما، انگولو کانته، سادیو مانه، جردن هندرسون، ریاض محرز و … را به لیگ خود باز کنند تا جایی که در حال حاضر در لیست گران‌ترین تیم های غیراروپایی جهان نام تیم‌های عربستانی در رده اول تا سوم دیده می‌شود.در این میان، رتبه نخست نیز با ۲۶۰ میلیون یورو به الهلال اختصاص دارد. الاهلی عربستان (۲۰۱ میلیون یورو) و النصر ( ۱۹۶ میلیون یورو) دوم و سوم هستند و دو تیم از برزیل(فلامینو و پالمیراس) و البته الاتحاد عربستان در رده های بعدی قرار دارند.

ارزش الهلال، ۴۳ برابر نساجی
از دیدگاه ترنسفر مارکت، در حال حاضر ارزش لیگ عربستان به ۹۸۳ میلیون یورو رسیده که گران‌ترین لیگ آسیا به شمار می‌رود. ارزش لیگ ایران نیز ۱۰۷ میلیون یورو برآورد شده و این یعنی الهلال به عنوان رقیب نساجی مازندران ۲٫۴ برابر کل لیگ ایران می‌ارزد. این در حالی است که نساجی به عنوان تیم نهم لیگ بیست و سوم، یکی از تیم‌های ارزان قیمت ایران به شمار می‌رود و طبق ارزیابی‌های ترانسفرمارکت، ۵٫۹۶ میلیون یورو ارزش دارد و با این حساب ارزش مالی الهلال بیش از ۴۳ برابر نساجی است.

در حال حاضر نیمار که با انتقالی ۹۰ میلیون یوریی از پاریس به عربستان منتقل شد و قرار است طی دو سال بیش از ۳۰۰ میلیون یورو دستمزد بگیرد، در ترانسفرمارکت ۶۰ میلیون یورو ارزشگذاری شده است با ارزش‌ترین بازیکنان الهلال بعد از نیمار نیز به ترتیب میلونکوویچ ساویچ (۵۰ میلیون یورو)، روبن نوس (۴۰ میلیون یورو)، مالکوم (۳۰ میلیون یورو)، الکساندر میتروویچ(۲۸ میلیون یورو)، کولیبالی (۱۵ میلیون یورو) و یاسین بونو (۱۲ میلیون یورو) هستند که همگی نفرات خارجی به شمار می روند.

در بین بازیکنان عربستانی الهلال هم سعود عبدالحمید با ۲٫۸ میلیون یورو ارزشمندترین بازیکن به شمار می‌رود، ضمن اینکه حسان تمبکتی مدافع ملی‌پوش عربستان که همزمان با ستاره‌های خارجی و با مبلغ ۵۸ میلیون ریال سعودی (تقریبا ۷۵۰ میلیارد تومان) به الهلال منتقل و تبدیل به گران‌ترین بازیکن تاریخ لیگ عربستان شد، طبق اعلام ترانسفرمارکت ۲ میلیون یورو ارزش دارد.

این در حالی است که با ارزش‌ترین بازیکن نساجی نونو دلگادو اسپانیایی است که ۷۵۰ هزار یورو قیمت‌گذاری شده است. محمدرضا آزادی (۴۵۰ هزار یورو)، صابر حردانی (۳۷۵ هزار یورو)، اسماعیل بابایی (۳۷۵ هزار یورو)، سعید غلامعلی بیگی (۳۵۰ هزار یورو)، امیر مهدی جانملکی (۳۲۵ هزار یورو)، فرشید اسماعیلی (۳۰۰ میلیون یورو)، مهرداد عبدی(۳۰۰ میلیون یورو)، احسان حسینی (۳۰۰ هزار یورو) و محمدرضا عباسی (۳۰۰ میلیون یورو) دیگر بازیکنان با ارزش نساجی هستند، ضمن اینکه علا عباس عراقی دیگر بازیکن خارجی نساجی نیز در ترانفسرمارکت ۲۷۵ هزار یورو ارزش‌گذاری شده است.

بدون بازیکن، بدون ورزشگاه، بدون برق!
تفاوت دو تیمی که سه‌شنبه قرار است در تهران روبروی هم قرار بگیرند تنها به داشتن بازیکنان گرانقیمت ختم نمی‌شود. هر چند که شرایط استفاده از ورزشگاه وطنی برای این مسابقات فراهم نشد اما ورزشگاه آزادی هم در بدترین وضعیت قرار دارد و با وجود افتضاحی که در بازی پرسپولیس و النصر به وجود آمد، ظاهرا تلاش چندانی برای ترمیم اصولی زمین چمن این ورزشگاه صورت نگرفت. به گونه‌ای که حالا اگرچه وضعیت چمن تا حدی بهتر شده است اما با شرایط آرمانی و مناسب فاصله زیادی دارد. انتشار تصاویری از ترمیم غیرحرفه‌ای چمن باعث شده بسیاری از اهالی فوتبال در عربستان نسبت به سلامت ستاره‌های الهلال و احتمال مصدومیت‌شان ابراز نگرانی کنند و حتی نیمار نیز با دیدن این تصاویر واکنش نشان داد و این نوع از ترمیم را غیرممکن دانست.

در بازی پرسپولیس برابر النصر مهدی ترابی به خاطر کیفیت بد زمین دچار مصدومیت شد و هواداران فوتبال در ایران و عربستان امیدوارند در بازی نساجی و الهلال هیچکدام از بازیکنان دو تیم بابت ناهمواری این زمین دچار مشکل نشوند.

مشکلات البته تا یک روز پیش از مسابقات هم ادامه داشت؛ امروز بعد از ظهر، در حالی که سیدمهدی رحمتی سرمربی نساجی در محل نشست خبری پیش از بازی نساجی – الهلال حاضر شده بود ولی به علت قطع برق، نشست خبری با تاخیر آغاز شد و در حین برگزاری هم مجددا قطعی برق اتفاق افتاد تا نشست خبری او ناتمام بماند!

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.