stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 466388
  • 20 مهر 1402 - 15:48
1

استقبال دانش‌آموزان خوزستانی از رشته‌های فنی

استقبال دانش‌آموزان خوزستانی از رشته‌های فنی
خوزستان - معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان از استقبال دانش‌آموزان خوزستانی از رشته‌های فنی خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

امین برملا معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار داشت: خوشبختانه استقبال دانش‌آموزان از رشته‌های فنی آنقدر زیاد بود که با وجود ایجاد ظرفیت جدید به میزان بیش از ۱۰۰ کلاس، ظرفیت جوابگوی تقاضای بالا نیست.

وی ادامه داد: امسال چند هنرستان جدید با بیش از ۱۰۰ کلاس درس به ظرفیت استان خوزستان اضافه شد و با توجه به استقبال دانش‌آموزان و والدین، برنامه داریم که ظرفیت را برای سال آینده به صورت مستقل، ضمیمه و یا تبدیل دبیرستان به هنرستان افزایش دهیم. فضاهای آموزشی جدید نیز با رویکرد هنرستان افتتاح خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: استقبال از رشته‌های فنی در خوزستان به گونه‌ای است که شاید برای اولین بار است که هنرستان‌ها ظرفیت ندارند.

این مقام مسئول در خصوص برنامه آموزشی هدایت تحصیلی ۵۰ درصد دانش‌آموزان به هنرستان‌ها و کار و دانش، گفت: طبق برنامه ششم توسعه، قرار بود درصد دانش‌آموزان هنرستانی و نظری ۵۰ – ۵۰ باشد اما این مقدار با واقعیت‌های موجود از جمله تعداد هنرستان‌ها و نیروی انسانی هم‌خوانی ندارد. با این حال، سال گذشته در خوزستان از نرم و میانگین کشوری تعداد دانش‌آموزان هنرستان نسبت به دبیرستان عبور کردیم و قطعا امسال نیز چندین درصد رشد خواهیم داشت.

برملا با اشاره دلیل نرسیدن کتاب‌های درسی به برخی هنرستان‌ها نیز گفت: با توجه به اینکه تعداد رشته‌های هنرستانی زیاد است، ثبت کتاب هنرستان‌ها همیشه با مقداری تاخیر انجام می‌شود و این متفاوت از رشته‌های نظری است که همه کتاب‌ها یک جا به مدارس می‌رسد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از دلایل نیز ثبت نشدن اطلاعات دانش‌آموز در سامانه بود، یعنی ثبت نام در مدارس انجام شده بود اما در سامانه ثبت نشده بود در حالی که حتما باید اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه ثبت شود تا امکان سفارش کتاب وجود داشته باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در یک هفته آینده مشکل کتاب‌های درسی رفع خواهد شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.