stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
  • کد خبر : 466646
  • 28 مهر 1402 - 2:15
2

امیر عبداللهیان: منطقه در شرایط بشکه باروت است

امیر عبداللهیان: منطقه در شرایط بشکه باروت است
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه منطقه در شرایط بشکه باروت سر می‌برد و امکان انفجار و از کنترل خارج شدن شرایط وجود دارد، گفت: امیدوارم هرچه زودتر شاهد توقف جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه باشیم .
حسین امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در جده گفت: مایلم باردیگر از جده محل برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی با  صدای بلند اعلام  کنم که زمان رو به پایان است و اگر  جنگ افروزان تصور می‌کنند که می‌توانند مقاومت و حماس را از غزه حذف کنند حتماً سخنی به گزاف گفته‌اند .
این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران در همین ارتباط گفت: آنها سال‌ها پیش چنین ادعایی را در مورد حذف و خلع سلاح حزب‌الله لبنان داشتند ولی جهان امروز شاهد آن است که اکنون حزب الله لبنان در قوی‌ترین شرایط و موقعیت خود قرار دارد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سخنان خود گفت: در جلسه روز گذشته سازمان کنفرانس اسلامی به صراحت گفتم و تمام وزیران امور خارجه شرکت کننده هم تاکید داشتند که  ادعای صهیونیست‌ها و طرف آمریکایی مبنی بر اینکه بیمارستان غزه از سوی جهاد اسلامی مورد حمله قرار گرفته است ، ادعایی مضحک و خنده‌دار است و هیچ کسی باور  و تصور نمی‌کند که به راستی چنین اقدامی از سوی مقاومتی  که برای دفاع از امنیت و دفاع از زنان، کودکان و غیرنظامیان در  سخت‌ترین شرایط عملیات  فتخار آمیز طوفان الاقصی را انجام داد ، صورت بگیرد  .
وی افزود : طبعا  آمدن آمریکایی‌ها با تمام توان رسانه‌ای خود در پشت نتانیاهو برای نسبت دادن این جنایت  علیه بیماران در بیمارستان غزه به جریان مقاومت نمی‌تواند چهره نتانیاهو را سفید کند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در نشست روز گذشته وزیران امور خارجه عضو سازمان همکاری اسلامی همگی بر  اهمیت توقف فوری جنایت‌های جنگی رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم غزه و کرانه باختری تاکید تاکید و اتفاق نظر داشتند ، ادامه داد: کنشگران سیاسی و قدرت‌ها  نباید نسبت به کشتار زنان،  کودکان و غیرنظامیان در غزه  بی‌تفاوت باشند و باید فورا وارد عمل شوند. 
وی همچنین با اشاره به دیدارهایی که در حاشیه این اجلاس با برخی وزیران امور خارجه شرکت کننده داشته است ، گفت: در این دیدارهای دوجانبه انتقادشدیدی به عملکرد آقای بایدن در ارتباط با تحولات اخیر بود . بایدن در شرایطی که بیمارستانی در غزه مورد هدف صهیونیست‌ها قرار گرفته و بیش از یک هزار غیرنظامی اعم  از بیمار ،کادر پزشکی و مردم عادی در این حمله به شهادت رسیده اند در حمایت از طرف جنگ افروز وارد منطقه می شود .
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در دیدارهای دوجانبه‌ای که در حاشیه این اجلاس داشتیم یکی از وزیران امور خارجه تعبیری در مورد سفر بایدن به منطقه به کار برد و گفت «دایناسور مگس زایید ». دموکرات‌ها کلی در حمایت از حقوق بشر و مباحث انسانی ادعا دارند و با این همه ادعا ، اعلام کردند که هماهنگ کرده‌ایم  که ۲۰ کامیون کمک‌های انسان دوستانه طی روزهای آینده وارد غزه شود.واقعاً این یک امر مضحک و خنده‌دار است .
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور آمریکا  که برای حمایت از یک جنایتکار به منطقه آمده است برای پوشش دادن این موضوع، از انتقال حداکثر ۲۰ کامیون کمک انسانی به غزه خبر می‌دهد غزه‌ای که امروز سراپا نیازمند، غذا، دارو و سوخت است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: در فضای اجلاس یک نگرانی جدی وجود داشت و همه از گسترش دامنه جنگ نگران بودند و طبعا با وضعیتی که ما شاهد آن هستیم این موضوع اجتناب ناپذیر است و هر ساعتی ممکن است، چنین اتفاقی رخ دهد.
 وی گفت: همه همچنین اتفاق نظر داشتند که منطقه در  شرایط بشکه باروت به سر می‌برد و امکان انفجار و از کنترل خارج شدن شرایط وجود دارد و ما امیدواریم که هرچه زودتر شاهد توقف جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه مردم غزه باشیم .

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.