stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 466911
  • 05 آبان 1402 - 14:15
7

پیش بینی‌ها درباره قیمت دلار چه می‌گوید؟

پیش بینی‌ها درباره قیمت دلار چه می‌گوید؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت دلار روز گذشته نوسان ۶۰۰ تومانی داشت. کف معالات دلار قیمت ۵۱ هزار و ۱۵۰ تومان بود. اما دلار تا قیمت ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان هم پیش رفت. اما باید دید که روند قیمت دلار در روزهای آینده چگونه است.

تجارت نیوز، در چند هفته گذشته بازار تحت تاثیر اخبار جنگ حماس و اسرائیل روند صعودی داشت و جو بازار کاملا هیجانی بود. اما در چند روز گذشته بازار به آرامش نسبی رسید و جو بازار آرام شد. دلیل این آرامش این بود که گویا بازار ارز به این نتیجه رسید که تنش خاورمیانه ایران را تهدید نمی‌کند و احتمال تسری جنگ به ایران کاهش یافت. تحت تاثیر کاهش نااطمینانی موجود در بازار، روند قیمت دلار اندکی کاهش یافت و دلار از محدوده ۵۲ و ۵۳ هزار تومان فاصله گرفت و خود را در محدوده ۵۱ و ۵۲ هزار تومانی تثبیت کرد.

اما درست در حالی که جو هیجانی از بازار دور می‌شد دو آمار جدید منتشر شد که نگرانی‌هایی از آینده بازار ارز ایجاد کرد. اولین آمار مربوط به کسری بودجه ۳۷ درصدی چهار ماهه اول سال بود. مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی اعلام کرد بودجه چهار ماهه اول سال جاری با کسری ۳۷ درصدی مواجه شده و دولت برای تامین بودجه خود مجبور به استقراض از تنخواه بانک مرکزی و برداشت از صندوق توسعه ملی شده است.

آمار دوم به مسأله کاهش فروش نفت ایران اشاره داشت. این گزارش تاکید کرده بود که میزان فروش نفت ایران در این مدت کمتر از ۵۰ درصد رقم مصوب بوده است. این مسأله هم نشان داد علی‌رغم آمارسازی‌های دولت،‌ شرایط اقتصاد کلان چندان مطلوب نیست و این احتمال می‌رود که کسری بودجه بر قیمت ارز تاثیر افزایشی بگذارد.

پیش بینی قیمت دلار
اما پیش بینی‌ها درباره قیمت دلار چه می‌گوید؟ اکثر کارشناسان بازارهای مالی روند بازار را در نیمه دوم سال صعودی می‌دانند، اما معتقدند که بازار رشد شارپی و هیجانی نخواهد داشت و قیمت دلار احتمالا تحت تاثیر عوامل اقتصادی، افزایش محدودی خواهد داشت.

مجتبی دیبا، کارشناس بازار مالی در این باره گفت: «کف فعلی حمایتی برای دلار محدوده ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومانی است. با مفروضات فعلی منطقه ۵۱ هزار و ۸۰۰ تومانی را می‌توان سقف مقاومتی این اسکناس در نظر گرفت. این در حالی است که اگر دلار در محدوده ۵۳ هزار تومانی تثبیت شود،‌ این اسکناس در روند صعودی قرار می‌گیرد.»

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.