stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 466941
  • 26 مهر 1402 - 13:08
2

اهمیت نیشکر در تولید عوامل کنترل بیولوژیک

اهمیت نیشکر در تولید عوامل کنترل بیولوژیک
خوزستان - رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در سفری دو روزه به خوزستان از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان بازدید کرد.
قلم | qalamna.ir :

حسین رنجبر اقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور طی سفری دو روزه به استان خوزستان، از شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان بازدید کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت نیشکر و نقشی که این محصول مهم در تولید شکر کشور دارد، بر حفظ و حراست از تولید، کنترل آفات و بیماریها و جلوگیری از خسارت این عوامل بیولوژیک تاکید کرد.

او از شرکت توسعه نیشکر به دلیل توسعه فرایند تولید عوامل کنترل بیولوژیک و به طور شاخص زنبور تلنموس وکاهش مصرف سموم در فرایند تولید نیشکر قدردانی کرد.

این مقام مسئول اقدم همچنین در خصوص آفت قرنطینه‌ای جدید‌الورود برگ‌خوار پاییزه و سوسک سرخرطومی حنایی که می‌تواند در صورت ورود و استقرار در استان باعث بروز خسارت برای نیشکر و سایر محصولات کشاورزی استان شود توصیه‌ها و هشدارهای لازم را داد و مسئولان شرکت را برای ردیابی و پایش این آفت در استان ترغیب کرد.

وی در ادامه به نقش شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان در ردیابی آفات قرنطینه‌ای و جلوگیری به موقع از انتشار آفات قرنطینه‌ای به سایر نقاط استان اشاره کرد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در اولین روز از سفر خود به استان خوزستان از خط تولید کارخانه شکر و مانیتورینگ، انبار شکر، مزارع و روند برداشت، مرکز تحقیقات و نمایشگاه ماشین‌آلات ساخت داخلی کشت و صنعت حکیم فارابی بازدید کرد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.