stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 467064
  • 08 آبان 1402 - 18:27
3

هشدار درباره تهدیدات حضور مهاجران در ایران

هشدار درباره تهدیدات حضور مهاجران در ایران
قلم | qalamna.ir :
گزوه سیاسی: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: طبیعی است که حواس مسئولان کشورمان در این روز‌های پرتلاطم فلسطین به مسائل غزه باشد، ولی این موضوع نباید آن‌ها را نسبت به سایر مسائل مهم که توجه به آن‌ها و تدبیر کردنشان لازم است غافل کند.
از تابستان ۱۴۰۰ که افغانستان توسط گروه ترویستی طالبان اشغال شد، تعداد مهاجرین، نوع مهاجرت و پیامد‌های آن بشدت تغییر کرد. این تغییرات با تهدیدهائی برای امنیت، سلامت، اقتصاد و فرهنگ ایران همراه شد که بی‌توجهی به آن‌ها مخاطرات زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
در گزارش‌های متعدد در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و سلامت، این تهدید‌ها را گوشزد کرده ایم و هشدار‌های لازم را داده‌ایم. آنچه مایه نگرانی است اینست که مسئولان مربوطه در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هائی که موضوع اتباع به آن‌ها مربوط می‌شود، اهتمام لازم را نسبت به مقابله با این تهدید‌ها ندارند و حتی در پاره‌ای از موارد به توجیه ناموجه واقعیت‌های تلخی که وجودشان قابل انکار نیست می‌پردازند.
این، یعنی تبدیل کردن فرصت تعامل صحیح و قانونی با مهاجرین به تهدیدی که آینده‌ای بسیار نگران کننده را رقم خواهد زد؛ و نکته سوم اینست که مسئولان کشورمان نباید توطئه آمریکا را در موضوع فلسطین و عراق و سوریه و لبنان و یمن خلاصه کنند. در مرز‌های خودمان ایادی آمریکا بسیار فعالند که یک مورد آن، مرز شرقی و همسایه تطهیر شده طالبان است.
پاکستان علیرغم حمایت‌های اولیه‌اش از طالبان اکنون آن را تهدیدی بزرگ می‌داند، ولی شما با اینکه هر روز حادثه‌ای تلخ در نقاط مختلف کشورمان که به دست اعزامی‌های طالبان رخ می‌دهد می‌بینید هنوز هم حاضر نیستید دست از تطهیرشان بردارید! هرقدر هم شما اخبار این حوادث را که حتی تا بیخ گوش تهران هم آمده کتمان کنید، دنیای ارتباطات آن را به گوش مردم می‌رساند. پس چه خوبست اجازه ندهید فرصت‌ها بیش از این به تهدید تبدیل شوند.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.