پس از اتمام مهلت ثبت درخواست سه اولویت مورد نظر مشتریان، درخواستها بررسی و نتایج آن مشخص شد.
همانطور که بعید به نظر نمیرسید و مشخص بود که هنوز برای همه ثبتنامکنندگان، خودرو وارداتی وجود ندارد و بخشی از مشتریان در مراحل بعدی واردات خودروها (باتوجه به اینکه روند واردات خودروها ادامه دارد) تخصیص برایشان صورت خواهد گرفت، مشتریانی در این مرحله با وضعیت “عدم تخصیص” روبرو شدهاند.
زمان تحویل مشتری و اولویتبندی در چینش خودروها ملاک است
در این رابطه مهدی تقدسی- مدیر سامانه یکپارچه خودروها- در گفتوگو با به تشریح روند تخصیص پرداخته و گفت: در وهله اول باید توجه کرد که نوبتدهی که در مرحله اول مشتریان صورت گرفته ملاک و دارای اهمیت است؛ به طور مثال دو مشتری که یک نوع خودرو را در اولویت اول خود (در انتخاب ۳ خودرو از ۹ خودرو) قرار دادهاند، تخصیص به مشتری با نوبت تحویل زودتر صورت خواهد گرفت.
وی افزود: بر همین اساس خودروها با توجه به بررسی اولویت اول همه مشتریان تا جایی که ظرفیت وجود دارد، تخصیص خواهد یافت؛ در ادامه برای مشتریانی که اولویت اول مشمول دریافت نشدند، اولویت دوم به شرط وجود ظرفیت خودرو (پر نشدن ظرفیت برای مشتری که این خودور را در اولویت اول خود داشته است) و سپس به همین ترتیب اولویت سوم بررسی میشود.
مدیر سامانه یکپارچه خودروها تصریح کرد: بنابراین انتخاب اول (اولویت اول انتخابی) مشتریان حائز اهمیت بوده است؛ همانطور که اشاره شد، سامانه به ترتیب اولویت متقاضی، انتخاب اول آنها را بررسی و در صورت داشتن ظرفیت، تخصیص خودرو صورت میگیرد، بنابراین ابتدا همه اولویتهای اول بررسی و فرآیند تخصیص صورت میگیرد. در صورت باقی ماندن ظرفیت، انتخاب دوم بررسی و در صورتی که خودرویی باقی مانده باشد، انتخاب سوم بررسی و فرآیند تخصیص صورت میگیرد؛ در غیر اینصورت، عدم تخصیص در حساب کاربری مشتری درج شده است.