stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 467088
  • 09 آبان 1402 - 14:17
3

 احتمال خط دهی نفوذی‌ها درباره لایحه حجاب 

 احتمال خط دهی نفوذی‌ها درباره لایحه حجاب 
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید: ما انقلابی بودیم، در انقلاب نقش داشتیم و از آن انقلاب سال ۵۷ دفاع می‌کنیم، اما اکنون معتقدیم که اشکالات خیلی زیاد است و به هیچ وجه بسیاری از خواسته‌هایی که ما به خاطرش انقلاب کردیم تامین نمی‌شود؛ مهمترین آن آزادی و عدالت است.
خبرآنلاین، سید محمد صدر در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت تندروی‌ها در دهه ۶۰ و ۷۰ شمسی با اقداماتی که اکنون انجام می‌شود، توضیح داد: به هر حال در همه دنیا جا افتاده که یک حکومت انقلابی به محض اینکه روی کار می‌آید تا مدتی انقلابی عمل می‌کند و ممکن است یک سری تندروی‌هایی هم باشد. ولی این ویژگی آن دوران است. یعنی در دوران انقلاب طبیعی است؛ این روحیه برآمده از آن جو انقلابی شکل می‌گیرد که باعث می‌شود برخی کار‌ها انجام شود. ولی به مرور زمان فروکش می‌کند.
وی افزود: من به هیچ وجه انقلابی گری را با تندروی یکی نمی‌دانم. من هنوز خودم را انقلابی می‌دانم و از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنم و معتقدم که امام کار بسیار بزرگی انجام داد که توانست سلسله وابسته به خارج را از ایران قطع کند. چه پهلوی چه قاجار و چه گذشته آنها. ما استقلال را در انقلاب به دست آوردیم و از شعار‌های انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود. الان خود من نقد دارم که شعار آزادی آنگونه که باید باشد، نیست، اما اصل انقلاب، بر مبنای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، عدالت و رفاه بود. به خاطر همین هم انقلاب شد.
صدر ادامه داد: البته به مرور زمان در جمهوری اسلامی مشکلات جدی پیدا شد، چه مشکلات اقتصادی و چه سیاسی، در سیاست داخلی و خارجی. این با اصل انقلاب متفاوت است، اما در عین حال من این موضوعات را با هم مقایسه نمی‌کنم، چون آن شرایط با شرایط ۴۰ سال بعد متفاوت است.
وی با بیان اینکه کار‌هایی که این افراد (تندرو‌های فعلی) انجام می‌دهند کاریکاتور آن قضایا است، گفت: بنابراین ما انقلابی بودیم، در انقلاب نقش داشتیم و از آن انقلاب سال ۵۷ دفاع می‌کنیم، اما اکنون معتقدیم که اشکالات خیلی زیاد است و به هیچ وجه بسیاری از خواسته‌هایی که ما به خاطرش انقلاب کردیم تامین نمی‌شود؛ مهمترین آن آزادی و عدالت است.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: انقلابی بعد از انقلاب معنایی ندارد. انقلاب سال ۵۷ بود، پس از آن حکومت به دست آمد. حکومت شرایط خاصی دارد که مهمترین رضایت مردم است. اگر رضایت مردم را نداشته باشد، نمی‌ماند. در این شرایط بحث آزادی‌ها و بحث معیشت مردم مطرح است. اکنون خیلی به مردم فشار می‌آید.
صدر تاکید کرد: من همین امروز که از مجمع تشخیص مصلحت نظام بیرون آمدم راننده یکی از آقایان به من گفت در این جلسات می‌دانند که با این مسائل اقتصادی چه بلایی به سر مردم می‌آید؟ بنابراین باید به فکر مردم باشیم. بنده به عنوان کسی که متخصص هستم می‌گویم که انقلابی بعد از انقلاب اصلا معنایی ندارد. باید به نظرات مردم چه سیاسی چه فرهنگی و اقتصادی توجه کرد تا ان شالله نظام تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به تصویب لایحه عفاف و حجاب در مجلس اظهار کرد: این موضوع در هیات نظارت بررسی شده، اما تاکنون در جلسات مجمع مطرح نشده و نظری هم داده نشده است، اما خود من می‌توانم بگویم که یکی از مشکلاتی که داریم همان لابی گری بعد از انقلاب و دیگری انقلاب نمایی است. متاسفانه از آسیب‌هایی که از برقراری نظام جمهوری اسلامی به مرور زمان به وجود آمد، ریاکاری است. خیلی‌ها برای اینکه خودشان را حزب اللهی معرفی کنند و بگویند که سفت و سخت طرفدار نظام هستند اینگونه عمل می‌کنند پس این آسیب بزرگ ریاکاری است.
این فعال سیاسی اصلاح طلب تصریح کرد: این طرح ها، لوایح و موضع گیری‌ها هم به علت عدم درک یا درکی همراه با ریاکاری است. این خطر بزرگی است که نظام را تهدید می‌کند همچنین عوامل نفوذی که ممکن است خط‌هایی بدهند.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.