stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 467258
  • 14 آبان 1402 - 18:27
4

چه کسی قبل از انقلاب اتوبان دیده بود؟

چه کسی قبل از انقلاب اتوبان دیده بود؟
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت: از برکت این نظام بود که اتوبان ساخته می‌شود، چه کسی قبل از انقلاب اتوبان دیده بود و تمام راه‌های شهری هم خاکی بودند.
 آیت‌الله محمد محمدی گلپایگانی در مراسم تودیع و معارفه ریاست بنیاد مستضعفان با بیان اینکه کجای جهان شبیه امام پیدا شد و پیدا می‌شود، گفت: این امام بود باعث سقوط حکومت ننگین پهلوی شد و عامل سقوط این حکومت فساد حاکم بر این خانواده بود. انقلاب که شد مسئولان با ویرانه‌ای مواجه شدند و باید از سرنوشت شاه عبرت گرفت.
وی  با بیان اینکه انقلاب به زنان بها داد. گفت: امروز زنانی که با سر و شکلی ظاهر می‌شود ببینند که بعد از انقلاب چقدر به زنان بها داده شد و باید بدانند که زنان قبل از انقلاب چه جایگاه داشتند، الان ۶٠ درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها خانم‌ها هستند و هر زنی می‌تواند به تحصیل خود ادامه دهد و پزشک شود و این بی‌انصافی است که آدم این موضوعات را نبیند و چشم خود را ببیند.
وی با اشاره به داستان حضرت یوسف و موضوع تصدی ایشان در مدیریت بیت‌المال تاکید کرد: در داستان حضرت یوسف به واگذاری بیت‌المال به افراد مختلف تاکید شده که این موضوع الان هم صدق می‌کند. متصدی بیت‌المال باید دو شرط حفیظ و علیم را داشته باشد بطوریکه هم در حفظ و نگهداری بیت‌المال کوشا باشد و هم بداند که چه اقدامی انجام می‌دهد.
رییس دفتر رهبری بیان این اینکه تشکیل بنیاد مستضعفان داستان مفصلی دارد، گفت: اولین کاری که پیامبر بعد از آمدن به مدینه نسبت به آن اقدام کرد موضوع بیت‌المال بود چراکه حکومت خرج و هزینه سنگین دارد و جنگ و صلح و آبادانی دارد و این هزینه‌ها باید از کجا تامین شود ؟ از این رو اولین کار پیامبر در آن زمان تشکیل بیت‌المال بود که مهمترین منبع مصارف آن صدقه و ذکاوات بوده‌و قرآن هم برای آن  ٨ شرط را تعیین کرده‌است که به چه کسی داده شود و برای چه موضوعی خرج شود. محمدی گلپایگانی با تاکید براینکه این منابع باید برای فقرا و مساکین خرج شود، ادامه داد: باید توجه داشت که فقیر و مسکین تفاوت است، فقیر را نمی توان شناخت چراکه  فقر خود را اعلام نمی‌کند اما مسکین آن کسی که نیازمندی آن شدید تر بوده و خانه نشین شده است و حضرت آقا در حکم آقای فتاح و دهقان تاکید به تامین نیاز نیازمندیها داشته و به موضوع تکیه بر جوانان تاکید کرده‌اند. 

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.