stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 467308
  • 16 آبان 1402 - 2:15
3

ثروت جهانی به ۶۲۹ تریلیون دلار می‌رسد

ثروت جهانی به ۶۲۹ تریلیون دلار می‌رسد
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: تجزیه و تحلیل داده‌های آماری بانک اتحادیه سوئیس نشان می‌دهد که چگونه ۴۵۴٫۴ تریلیون دلار از ثروت جهانی در سال ۲۰۲۲ بر اساس دارایی خالص توزیع شده است.تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۷، ثروت جهانی به ۶۲۹ تریلیون دلار برسد. 
تجارت‌نیوز، ثروت جهانی همواره به صورت نامتوازن توزیع شده است. توزیع ثروت، مقایسه ثروت اعضا یا گروه‌های مختلف در یک جامعه است، این امر یک جنبه از نابرابری اقتصادی یا ناهمگونی اقتصادی را نشان می‌دهد.توزیع ثروت با توزیع درآمد متفاوت است، زیرا به توزیع اقتصادی مالکیت دارایی‌ها در یک جامعه نگاه می‌کند، نه درآمد فعلی اعضای آن جامعه. به گفته انجمن بین‌المللی تحقیقات درآمد و ثروت، «توزیع ثروت در جهان بسیار نابرابرتر از درآمد است».
نابرابری ثروت به توزیع نابرابر ثروت بین افراد و نهادها اشاره دارد. اگرچه بیشتر تحقیقات به منابع مکتوب بستگی دارد، باستان‌شناسان و مردم‌شناسان اغلب خانه‌های بزرگ را در اشغال خانواده‌های ثروتمند می‌دانند.مطالعه‌ای توسط موسسه جهانی تحقیقات اقتصاد توسعه در دانشگاه سازمان ملل متحد گزارش می‌دهد که در سال ۲۰۰۰، یک درصد ثروتمندترین افراد بالغ به تنهایی ۴۰ درصد دارایی‌های جهانی را در اختیار داشتند و ۱۰ درصد ثروتمندترین افراد بالغ، ۸۵ درصد از کل  ثروت جهانی را تشکیل می‌دهند.
به نقل از ویژوال کاپیتالیست، در سال ۲۰۲۲، میلیونرهای جهان تقریباً نیمی از ثروت خالص خانوار را در اختیار داشتند. دهه‌ها نرخ بهره پایین باعث افزایش ارزش سهام و املاک و مستغلات شد و این دارایی‌ها به طور نامتناسبی در میان ثروتمندترین‌های جهان نگهداری می‌شوند.در حالی که افزایش شدید نرخ بهره باعث کاهش این ثروت در سال ۲۰۲۲ شد، سهم ثروتی که توسط جمعیت میلیونرهای جهانی کنترل می‌شود، همچنان قابل توجه است.
ثروت خصوصی خالص در سراسر جهان در سال ۲۰۲۲ به ۴۵۴٫۴ تریلیون دلار رسید.
بالاترین پله ثروت ۲۰۸٫۳ تریلیون دلار یا ۴۵٫۸ درصد از کل ثروت جهانی را کنترل می‌کند. فقط ۱٫۱ درصد از جمعیت بزرگسال جهان در این گروه قرار دارند.
آنهایی که ۱۰۰ هزار تا یک میلیون دلار دارند، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند که ۳۹٫۴ درصد از ثروت خالص خانوار است.می‌توانیم ببینیم که مالکیت ثروت به طور چشمگیری در بخش‌های بعدی کاهش می‌یابد. افراد ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دلاری فقط ۱۳٫۶ درصد از ثروت جهانی را در دست دارند. با این حال، تعداد افراد طبقه متوسط جهانی در ۲ دهه گذشته بیش از ۲ برابر شده که ناشی از گسترش سریع چین است.جالب توجه است که پایین‌ترین بخش ثروت از سال ۲۰۰۰ به طور قابل توجهی کاهش یافته است. بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲، از ۸۰٫۷ درصد به ۵۲٫۵ درصد از جمعیت جهان کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود که همچنان کم شود. با وجود این، سهم کل ثروت کنترل‌شده توسط این پله تنها ۱٫۲ درصد از کل ثروت جهانی است.
در این بازه زمانی، جمعیت میلیونرهای جهان قرار است به ۸۶ میلیون نفر برسد. در جدول زیر این موضوع نمایش داده شده که چگونه این تغییر در بازارهای منتخب پیش‌بینی می‌شود.
 رشد ۲ رقمی در جمعیت میلیونرها برای بسیاری از بازارها پیش‌بینی می‌شود و چین، برزیل و بریتانیا پیش‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۲۷ سریع‌ترین رشد را تجربه کنند.
به طور کلی، پیش‌بینی می‌شود که کل ثروت جهانی با توجه به پیش‌بینی‌های تورم جهانی و پیش‌بینی‌های تولید ناخالص داخلی به طور متوسط سالانه ۶٫۷ درصد تا سال ۲۰۲۷ افزایش یابد.

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.