stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 467578
  • 23 آبان 1402 - 2:15
1

فروش مجدد ال‌ان‌جی توسط چین افزایش یافت

فروش مجدد ال‌ان‌جی توسط چین افزایش یافت
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: چین که بزرگترین واردکننده گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) در جهان است، بعضی از این محموله‌ها را به سایر خریداران آسیایی می‌فروشد تا از اختلاف قیمت، سود ببرد. شرکت‌های چینی که قراردادهای تامین بلندمدت با قطر و صادرکنندگان آمریکایی دارند و همچنین از ظرفیت گسترده پایانه‌های واردات برخوردارند، فعالانه در حال خرید و فروش ال‌ان‌جی هستند اما از غول‌های جهانی مانند بریتیش پترولیوم، شل و توتال انرژی در این زمینه، عقب هستند.
 

آمار گمرکی چین نشان می‌دهد که این کشور ۶۱۷ هزار تن ال‌ان‌جی در ۹ ماهه سال ۲۰۲۳ در مقایسه با ۵۷۶ هزار تن در کل سال ۲۰۲۲ و ۲۶ هزار تن در سال ۲۰۲۱ و ۵۹ هزار تن در سال ۲۰۲۰ وارد کرده است.فروش ال‌ان‌جی توسط چین همسو با رشد تقاضای آسیا، افزایش پیدا کرده است. پس از این که صادرات روسیه به اروپا  مختل شد و نوسان قیمت در بازارهای جهانی تشدید شد و در نتیجه، عرضه جهانی ال‌ان‌جی محدودتر شد.

قیمت معاملات نقدی آسیا در سال گذشته به رکورد ۷۰ دلار به ازای هر واحد mmBtu رسید اما از آن زمان کاهش پیدا کرده و به ۱۷ دلار رسیده و تقاضای خریداران آسیایی را تقویت کرده است اما همچنان این قیمت بالاتر از سطح قیمت پیش از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین و پاندمی کووید ۱۹ مانده است.

کره جنوبی امسال خریدار بزرگ محموله‌های ال‌ان‌جی عرضه شده توسط شرکت‌های چینی بوده و ۲۷ درصد این محموله‌ها را خریداری کرده است. پس از کره جنوبی، کشورهای تایلند، بنگلادش، ژاپن و کویت، خریداران بزرگ بوده اند.در حالی که در قراردادهای قطری، بند مقصد مشخص، قید شده است اما محموله‌های دریافت شده از صادرکنندگان آمریکایی و شرکت‌های بازرگانی بین‌المللی، قابل داد و ستد هستند.

چین همچنین  از استرالیا و اندونزی، ال‌ان‌جی با شروط انعطاف پذیر درباره مقصد محموله‌ها دریافت می‌کند.
خریداران ال‌ان‌جی چین همچنین میزهای معاملاتی را در لندن و سنگاپور ایجاد کرده یا توسعه داده اند تا مجموعه مورد عرضه خود را بهبود دهند.

طبق آمار شرکت کپلر، چین اکنون دومین صادرکننده مجدد بزرگ ال‌ان‌جی در جهان پس از اسپانیا است.
بر اساس گزارش رویترز، انتظار می‌رود ظرفیت دریافت ال‌ان‌جی چین از ۱۳۹ میلیون تن در سال میلادی جاری، سالانه ۳۰ درصد رشد کرده و به حدود ۱۸۲ میلیون تن برسد.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.