یک سوم کل فروش خودروهای تویوتا، پرفروشترین خودروساز جهان، در حال حاضر هیبریدی هستند و این شرکت افزایش ۳۴ درصدی فروش خودروهای هیبریدی را در شش ماه منتهی به پایان سپتامبر گزارش داد که از رشد ۹ درصدی درآمد کلی پیشی گرفت.
کارشناسان هشدار میدهند که برندهای خارجی اکنون با تهدید فزایندهای از سوی رقبای چینی روبرو هستند که بازار هیبریدی داخلی را به دست گرفتهاند و با قدرت خود به عنوان کمهزینهترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان پس از سرمایهگذاری سنگین در زنجیرههای تامین، جسور شدهاند.
در چین، برخی از هیبریدیها میتوانند تا ۲۳ درصد ارزانتر از خودروهای برقی باشند. تحلیلگران اظهار کردند که این مزیت قیمتی، مصرفکنندگان چینی را به سمت مدلهای هیبریدی سوق میدهد.بر اساس گزارش رویترز، فروش خودروهای هیبریدی در چین که تویوتا همچنان با چهار مدل پرفروش در آن تسلط دارد، ۱۵ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش خودروهای بنزینی ۱۱ درصد کاهش یافت که نشان دهنده چالشهای بالقوه پیش روی خودروسازان خارجی است.