stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 467972
  • 03 آذر 1402 - 2:17
1

مسیر بیت‌کوین تا ۲۰۳۰

مسیر بیت‌کوین تا ۲۰۳۰
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: پژوهش‌ها در خصوص روند قیمتی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که ارزش این دارایی از آغاز سال جاری تا کنون حدود ۱۱۸ درصد رشد کرده است. بر این اساس قیمت بزرگ‌ترین دارایی بازار کریپتو از ۱۶ هزار و ۶۵۰ دلار به ۳۶هزار و ۴۸۳ دلار در ساعت ۱۳ به وقت تهران رسید.
گفتنی است که عوامل متعددی از جمله افزایش نرخ بهره، صعود دلار جهانی در واکنش به رفتار پاول، هجوم سرمایه‌گذاران به بازار کریپتو بر اثر درخواست بلک‌راک درخصوص ایجاد صندوق برای بیت‌کوین و در روز‌های اخیر شکایت از صرافی بایننس نیز مانع صعود بیشتر این دارایی شدند.
در این میان انتشار صورت‌جلسه فدرال رزرو نیز سبب شد تا انتظارات برای آغاز سیاست‌های پولی انبساطی در نیمه دوم ۲۰۲۴ افزایش یافته است. این رویداد برآورد‌های قیمتی بیت‌کوین در سال‌های آتی را دستخوش تغییر کرد. بر این اساس باید به پیش‌بینی‌های جدید اقتصاددانان نگاهی انداخت.
بررسی‌ها در حوزه کریپتو حاکی از آن است که عوامل متعددی در نوسانات دارایی این بازار اثر‌گذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ تقاضا و عرضه در بازار، به رسمیت شناختن بیت‌کوین در معاملات، سیاست‌های دولت، تحولات تکنولوژیک، احساسات بازار، وقایع اقتصاد جهانی، فعالیت دارندگان بزرگ بیت‌کوین، نقدینگی بازار و رقابت بین دارایی‌ها.
بحران‌های اقتصادی، ترس از تورم و نگرانی‌های کاهش ارزش پول می‌تواند افراد و موسسات را به دنبال جایگزین‌هایی مانند بیت‌کوین و افزایش قیمت آن سوق دهد.
با توجه به مطالب فوق، اقتصاددانان معتقدند که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ بین ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار باشد. تحلیلگران نسبت به پتانسیل بیت‌کوین برای شروع یک روند صعودی در سال ۲۰۲۴ خوش‌بین هستند و کارشناسان در انتظار روند صعودی بیت‌کوین در سال آینده هستند. از این رو پیش‌بینی می‌کنند که قیمت آن تا پایان سال ۲۰۲۴ به ۵۰ هزار دلار برسد.
علاوه بر این، برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بازار صعودی قابل توجهی وجود داشته باشد که می‌تواند قیمت بیت‌کوین را در سال ۲۰۲۵ بسیار فراتر از مرز ۷۰ هزار دلار برساند. در این میان اگر عوامل اصلی اقتصاد کلان ثابت بمانند، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت بیت‌کوین به افزایش خود ادامه می‌دهد و می‌تواند بعد از رسیدن به حدود ۸۵ هزار دلار در پایان سال ۲۰۲۶، مرز ۱۰۰هزار دلار را لمس کند.
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند بیت‌کوین در سال ۲۰۲۷ به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید و برخی پیش‌بینی می‌کنند ارزش آن به ۱۲۰ هزار دلار برسد. طبق گفته کارشناسان، کمترین قیمت بیت‌کوین حدود ۱۰۳ هزار دلار و حداکثر قیمت آن تا پایان سال ۲۰۲۸ حدود ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود. تحلیلگران کریپتو پیش‌بینی می‌کنند که روند صعودی قیمت در سال ۲۰۲۹ ادامه خواهد داشت
آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که حداقل قیمت آن حدود ۱۲۲ هزار دلار باشد و حداکثر قیمت تا پایان سال ۲۰۲۹ به ۱۸۵هزار دلار برسد. اگرچه بازار ارز‌های دیجیتال بی‌ثبات است، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ارزش بیت‌کوین در بلندمدت رشد کند. آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که اگر عوامل اقتصاد کلان جهانی ثابت بماند، قیمت بیت‌کوین به ۲۳۰هزار دلار با حداقل ارزش ۱۶۰ هزار دلار خواهد رسید.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.