stat counter
تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
  • کد خبر : 468005
  • 09 آبان 1402 - 16:10
0

پیگیری راه اندازی پنج صندوق ضمانت حمایت از صنایع خوزستان

پیگیری راه اندازی پنج صندوق ضمانت حمایت از صنایع خوزستان
خوزستان - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: راه‌اندازی پنج صندوق ضمانت حمایت از صنایع و کسب و کار استان در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست پیگیری است.
قلم | qalamna.ir :

حمید رضا فلاح مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه صندوق‌های ضمانتی یکی از ظرفیت‌های تامین مالی و حمایت از صنایع استان محسوب می‌شوند اظهار داشت: پنج صندوق حمایت از صنایع، معادن و صادرات در وزارت صمت ایجاد شده که هر کدام در بخشی از حوزه کسب و کار فعالیت دارند.

وی افزود: هر یک از استان‌ها نیز باید این صندوق ها را راه اندازی کنند و در خوزستان نیز هنوز فعال نشده است.

فلاح ادامه داد: این صندوق‌های ضمانت شامل “توسعه صادرات”، “حمایت از صنایع دریایی”، “صنایع کوچک”، “حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته” و “بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی” است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: این صندوق‌ها با همکاری ۲ بانک تخصصی صنعت و معدن و توسعه صادرات حمایت مالی می‌شوند و ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تامین منابع مالی صنایع مربوطه هستند.

وی اظهار کرد: یکی از مسیرهای رشد، شکوفایی و توسعه صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی استفاده از ظرفیت این صندوق‌ها است. خوزستان به واسطه داشتن واحدهای صنعتی متنوع و بزرگ پتانسیل‌ زیادی در توسعه زنجیره ارزش صنایع دارد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش یک واحد تولیدی در افزایش توان و قدرت واحد صنعتی، میزان تولید، ایجاد اشتغال، امکان رقابت در بازار جهانی و ارتقای کیفیت محصول موثر است.

وی تصریح کرد: در زنجیره ارزش، حلقه‌های مفقوده مسیر تولید یک واحد صنعتی از تامین مواد اولیه تا عرضه کالای تولیدی شناسایی و ایجاد می‌شوند. شرکت‌های پتروشیمی، فولادی، سلولزی و غذایی ظرفیت بسیار خوبی در توسعه زنجیره ارزش خود دارند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: برای تکمیل زنجیره ارزش صنایع بزرگ استان اقدام شده اما صنایع کوچک هنوز در این بخش فعالیت قابل قبولی ارائه نکرده‌اند.

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.