stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 468063
  • 04 آذر 1402 - 2:15
2

نفت کشش افزایش قیمت نیافت

نفت کشش افزایش قیمت نیافت
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت نفت برنت در معاملات روز جمعه بازار آسیا با گمانه زنی معامله گران درباره احتمال توافق تولیدکنندگان اوپک پلاس با کاهش بیشتر تولید، به روند کاهشی روز گذشته ادامه داد و نزول کرد. بهای معاملات نفت برنت با شش سنت معادل ۰.۰۷ درصد کاهش، به ۸۱ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز گذشته با ۰.۷ درصد کاهش بسته شده بود.
 

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۶ سنت معادل ۰.۸۶ درصد کاهش، به ۷۶ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. این شاخص، روز پنج شنبه که تعطیلات رسمی در آمریکا بود، قیمت نهایی نداشت.هر دو شاخص با انتظارات برای تمدید کاهش عرضه اضافی نفت توسط عربستان سعودی و روسیه در سال ۲۰۲۴، در مسیر ثبت نخستین رشد هفتگی در پنج هفته گذشته هستند.

اوپک و متحدانش روز چهارشنبه با اعلام به تعویق افتادن نشست وزیران اوپک پلاس به مدت چهار روز، بازار را غافلگیر کردند. تولیدکنندگان این گروه ظاهرا سرگرم مذاکره برای رسیدن به توافق درباره سطح تولیدشان هستند.
تونی سایکامور، تحلیلگر بازار شرکت آی جی در استرالیا، در یادداشتی نوشت: به نظر می رسد محتمل‌ترین نتیجه این مذاکرات، تمدید کاهش عرضه فعلی باشد.

نفت برنت در واکنش به این تاخیر غیرمنتظره در اواسط معاملات روز چهارشنبه، حداکثر چهار درصد و شاخص نفت آمریکا، پنج درصد ریزش کرد.حجم معاملات روز جمعه، به دلیل تعطیلات روز شکرگزاری در آمریکا، اندک ماند.
دورنمای کوتاه مدت چین، قویتر به نظر می‌رسد و از احساسات بازار حمایت کرده است. تینا تِنگ، تحلیلگر بازار در شرکت سی ام سی مارکت در این باره گفت: آمار اخیر چین و کمک جدید به بخش املاک مقروض، می تواند برای روند کوتاه مدت بازار نفت، مثبت باشد.

بازار سهام چین روز پنج شنبه تحت تاثیر انتظارات برای مشوق‌های مستقیم بیشتر برای بخش املاک این کشور، صعود کرده بود.بر اساس گزارش رویترز، با این حال، رشد قیمت نفت ممکن است به دلیل ذخایر بالاتر نفت در آمریکا و حاشیه سود ضعیف پالایش که تقاضا برای نفت از سوی پالایشگاهها را کمتر خواهد کرد، محدود شود.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.