stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 468317
  • 09 آذر 1402 - 2:15
0

آمریکا از سوریه و عراق هم فرار خواهد کرد

آمریکا از سوریه و عراق هم فرار خواهد کرد
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به کاهش نیروهای نظامی امریکا در غرب آسیا تأکید کرد: آنچه باعث این امر در عراق و سوریه شده، گروه‌های مقاومت مردمی در این کشورهاست که سرنوشت فرار از افغانستان را به سرنوشت آینده آمریکایی‌ها در سوریه و عراق بدل می‌کند.
سرلشکر سیدیحیی صفوی در اجلاسیه نهایی شهدای دانشگاهی استان آذربایجان شرقی، گفت: مراحل رسیدن به سعادت و پیشرفت مادی و معنوی، زمانی حاصل می‌شود که یک ملت از شاخصه‌هایی برخوردار باشد و اولین و مهمترین شاخصه وجود رهبرانی خردمند، حکیم، شجاع و عادل است که با در دست گرفتن قدرت، یک نظام متعالی برای افزایش سعادت و ثروت و عدالت، ملت‌ها را رهبری کنند.
وی با تأکید بر ضرورت تربیت مدیران کارآمد، لایق و باتدبیر، گفت: تعلیم و تربیت و آموزش مدیرانی کارآمد، لایق، با شخصیت و مدبر که ساختار مدیریتی و برنامه‌ریزی و آمایش سرزمینی و عدالت اجتماعی را در یک کشور ساماندهی کنند شاخصه دوم پیشرفت است.
صفوی افزود: شاخصه سوم وجود جوانان مؤمن و شجاع، با روحیه جهادی و خلاق است که پیشران حرکت یک ملت باشند و اگر تهدیداتی مثل جنگ، آن ملت و حکومت را تهدید کرد جوانان شجاع، مؤمن و خردمند بتوانند دشمن را شکست دهند.
مشاور فرمانده کل قوا با اشاره به شاخصه چهارم پیشرفت، گفت: انسجام و وحدت ملی همه اقوام یک کشور برای استفاده از فرصت‌ها و مقابله با انواع تهدیدات از جمله جنگ‌های ترکیبی و شناختی، بزرگترین سرمایه یک کشور و یک ملت برای رسیدن به عزت و عظمت و منزلت بین‌المللی است.
وی با بیان شاخصه پنجم پیشرفت، یادآور شد: همکاری و هم‌افزایی همه ملت و کارگزاران حکومت و نیروهای نظامی برای پیشرفت همه‌جانبه ملت و دسترسی به اهداف و آرمان‌های بزرگ آن ملت و حکومت یک شاخص محسوب می‌شود.
صفوی با بیان اینکه رخدادهای ۲۰۰ سال اخیر نشان‌دهنده وجود سه گفتمان سازش، التقاط و مقاومت است، تاکید کرد: گفتمان سازش در برابر ظالمان و قدرت‌های بزرگ جهانی و به طور خاص قدرت‌های غربی از سوی برخی روشنفکران دوره قاجار و پهلوی دنبال می‌شد که معتقد بودند ما از سر تا پا باید غربی شویم تا پیشرفت کنیم.
وی افزود: مفهوم گفتمان التقاطی این است که برخی سیاستمداران ایران و دیگر کشورهای منطقه می‌گفتند غربی‌ها از صنعت، کشاورزی، علوم پزشکی، ثروت و فناوری بالاتری برخوردارند و ما در کشورهایمان باید صنایع مونتاژ و علوم و فنون مختلف را از آنها به عاریت بگیریم و با فرهنگ ملی خودمان ترکیب کنیم تا بتوانیم کشور و ملت را به پیشرفت برسانیم. این گفتمان را برخی روشنفکران ملی – مذهبی ایران در بین ملت‌ و دانشگاه‌ها ترویج می‌دادند.
فرمانده اسبق سپاه با اشاره به گفتمان مقاومت، اظهار کرد: رهبران خردمند و حکیم در ایران معاصر با گفتمان مقاومت یا گفتمان انقلابی در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی ایران ظهور کردند. این گفتمان مبتنی بر فرهنگ معنویت و عقلانیت و کارآمدی، مردمداری، مردم‌یاری و حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان است.
صفوی تاکید کرد: این گفتمان عصر جدیدی را نه تنها برای ملت بزرگ ایران بلکه برای ملت‌های زیر ستم در غرب آسیا مثل ملت مظلوم فلسطین پایه‌گذاری کرد. تأثیرگذاری این گفتمان در مقاطع حساس پس از انقلاب به ویژه در دفاع مقدس و جبهه بین‌الملل مقاومت اسلامی به انتقال آموزه‌ها و تجارب دو رخداد بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن و افغانستان منجر شد.
وی با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های مقاومت اسلامی در این کشورها افزود: جبهه مقاومت از شرق مدیترانه تا غرب آسیا تحت تأثیر انقلاب اسلامی و آموزه‌های شهدای ایران قدرت گرفت. یعنی فلسفه شهادت و آرمان شهدای دفاع مقدس، جبهه مقاومت را تشکیل داد و محصول و کارکرد جبهه مقاومت شد.
رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس افزود: شکست رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ٣٣ روزه و ۵۵ روزه و هم اکنون شکست در عملیات طوفان الاقصی محصول جبهه مقاومت است، پیروزی انصارالله یمن و بیرون کردن متجاوزان نیز محصول جبهه مقاومت شد. مقاومت ملت و دولت‌های عراق و سوریه باعث شکست داعش، این مزدوران امریکایی و صهیونیستی شد، مقاومت ملت افغانستان باعث شکست امریکا در افغانستان و فرار ذلت‌بارشان شد. باعث شکست امریکا در طرح‌ سرنگونی دولت سوریه شد.
صفوی با اشاره به کاهش نیروهای نظامی امریکا در غرب آسیا تأکید کرد: آنچه باعث کاهش نیروهای امریکایی در عراق و سوریه شده، همین گروه‌های مقاومت مردمی در عراق و سوریه هستند و سرنوشت فرار از افغانستان، سرنوشت آینده امریکایی‌ها یعنی فرار از سوریه و عراق خواهد شد. گفتمان مقاومت در جهان اسلام هم کلید رمز وحدت مسلمین برای آزادی قدس شریف است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.