stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 468568
  • 15 آذر 1402 - 2:16
1

هیچ اقدامی علیه نظامیان آمریکایی نداشته‌ایم

هیچ اقدامی علیه نظامیان آمریکایی نداشته‌ایم
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: فارس، ادعاهای بی‌اساس نماینده دائم آمریکا درباره دخالت ایران در حمله به نیروهای نظامی این کشور واکنش جمهوری اسلامی ایران را به همراه داشت.
در همین خصوص امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت و همچنین دبیرکل سازمان ملل با اشاره به نامه‌های قبلی از جمله آخرین نامه‌های مورخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳ (S/۲۰۲۳/۸۹۲)، اعلام کرد: مایلم با قاطعیت ادامه ادعاهای غیرمستند علیه جمهوری اسلامی ایران در نامه مورخ ۲۸ نوامبر ۲۰۲۳ نماینده دائم آمریکا را رد کنم.
در این نامه آمده است:
در همین راستا، بار دیگر تأکید می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران در هیچ اقدام یا حمله‌ای علیه نیروهای نظامی آمریکا حضور نداشته است.
ایروانی خاطرنشان کرده است: جمهوری اسلامی ایران این ادعاهای بی‌اساس را تلاشی عمدی از سوی ایالات متحده، کشور اشغالگر، برای توجیه و جرم‌زدایی تجاوزکارانه و نقض جدی قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل متحد در جمهوری عربی سوریه و منطقه می‌داند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ناصر کنعانی نیز روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره ادعای سنتکام مبنی بر دخالت ایران در حمله انصارالله یمن به کشتی‌های اسرائیلی نیز گفت: سنتکام را نیروی تروریستی تلقی می‌کنیم و حضور نیروهای تروریستی سنتکام مخل آرامش و ایجاد کننده بی ثباتی و ناامنی برای کشورهای منطقه بوده است. ادعاهایشان بی سند و مدرک است و قابلیت راستی آزمایی ندارد. از منظر ایران این ادعاها فاقد ارزش پاسخگویی است.
وی گفت: معتقدیم آمریکایی‌ها اکنون در جایگاه اخلاقی نیستند که دیگران را به اقداماتی نظیر بی ثباتی در منطقه متهم کنند. آمریکایی‌ها یک طرف جنگ در منطقه هستند و مسؤول دو ماه کشتار مردم فلسطین هستند و در جایگاه اخلاقی برای طرح ادعاهای واهی نه علیه دولت‌ها و نه گروه‌های مقاومت در منطقه هستند.
پیش از این هم بارها ایران اعلام کرده بود که نیروهای مقاومت در منطقه نه از ایران دستور می‌گیرند و نه براساس دستورالعمل ایران اقدام می‌کنند. ناصر کنعانی همچنین درباره ادعاهای بی‌اساس آمریکایی‌ها بیان کرد: دولت آمریکا نمی‌تواند واکنش دولت‌ها و گروه‌های مقاومت در منطقه را با اتهام زنی به این و آن متوجه کسی غیر از خودش کند. حضور آمریکا در منطقه مخل امنیت بوده است و حمایت تمام عیار آمریکا از این رژیم مخل ثبات و امنیت منطقه است.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.