stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 468932
  • 24 آذر 1402 - 2:15
1

رئیس جامعه مدرسین قم: رهبری نور خداست

قلم | qalamna.ir :
آیت الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در مراسم یادواره شهدای اصناف شهرستان بوشهر اظهار داشت: در این ایامی که ما در آرامش هستیم کودکان و مردم مظلوم غزه خانه‌های شأن بمباران می‌شود و آب و غذایی برای خوردن ندارند و جمعیت زیادی از مردم مسلمان فلسطین آواره شده‌اند؛ قطع به یقین پیروزی از آن مسلمانان خواهد بود و فریاد مظلومان کاخ ظالمان را فرو خواهد ریخت.
حسینی بوشهری افزود: یکی از ویژگی‌های تجار ما این است که علاوه بر حضور در جبهه، و ایستادن در مقابل دشمن و به شهادت رسیدن، تمام آنچه را که در توان داشتند حتی مال و اموال خود را تقدیم نمودند. حسینی بوشهری با بیان اینکه ۱۱ هزار شهید اصناف، تجار و بازاری در سراسر کشور وجود دارد، گفت: این عزیزان مال و جان خود را فدای انقلاب کردند.
وی با اشاره به سفارش‌هایی که امام علی‌ (ع) به اصحابشان داشتند، عنوان کرد: بنا بر فرمایشات آن حضرت مال و جان باید فدای دین شود. اگر یک سختی برای شما پیش آمد، اموالتان را سپر قرار دهید برای حفظ جان‌هایتان؛ به عبارتی مال را فدا کنید برای حفظ جانتان. اما اگر بلای سختی رخ داد و لازم شد جان هم باید فدای دین کرد و برای ماندگاری و حفظ دین باید کوشید. رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهدای گمنام زنده هستند و شاهد بر اعمال ما می‌باشند، بیان کرد: شهدای گمنام فقط چند تکه استخوان نیستند بلکه این لاله‌ها شخصیت بزرگی هستند که درک و شناخت آن‌ها برای ما سخت است.
نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری کارنامه اصناف و تجار را کارنامه‌ای درخشان برشمرد و بیان کرد: اصناف و بازاریان برای انقلاب اسلامی سنگ تمام گذاشتند. حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه بازاریان در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی خوش درخشیده‌اند، گفت: در طول تاریخ تشیع بازاریان و اصناف همواره در کنار دین تشیع بودند و در زمان امامان معصوم همین بازاریان و تجار وجوهات شرعی خود را به ائمه می‌دادند تا بتوانند در مقابل حکومت امویان و عباسیان قدرت داشته باشند. اصناف و بازار مربوط به امروز و دیروز نیستند؛ بلکه از بعثت پیغمبر تا شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور پررنگ شأن هستیم و مال و جان خود را برای این نظام تقدیم نموده‌اند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اصناف از جمله طبقاتی بودند که با جان و مال خود به امام (ره) پیوستند و بسیاری از بازاریان و تجار به دلیل همراهی با انقلاب اسلامی و پخش اعلامیه تبعید شدند. وی با بیان اینکه اصناف همواره پای کار انقلاب اسلامی بوده اند، تصریح کرد: در ایام کرونا نیز اصناف در تعطیلی مغازه‌های خود را بدون دریافت حقوق پیش قدم شدند و برای رفع تجهیزات و مشکلات مراکز درمانی نیز از هیچ تلاشی دریغ نکردند و این‌ها گوشه‌هایی از اقدامات بازاریان می‌باشد.
نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: همان گونه که اصناف و تجار در هر زمان پای کار نظام بوده‌اند لذا مدیران نیز موظف هستند مطالبات بازاریان را بشوند، در کنار اصناف باشند و و برای رفع شدن مشکلات اهتمام بورزند. حسینی بوشهری بیان کرد:رهبری نور خداست. امروز تمام استعمارگران و دشمنان علیه جمهوری اسلامی و رهبری جمع شده اند اما هرگز نمی‌توانند اسلام و نور خدا را خاموش کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.