stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 468995
  • 26 آذر 1402 - 2:15
0

لیست‌های اصولگرایان ضدقالیباف تکثیر می‌شود

لیست‌های اصولگرایان ضدقالیباف تکثیر می‌شود
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: سایت نزدیک به مصطفی پورمحمدی که در قامت دبیرکلی جامعه روحانیت مبارز، تشکیلات شورای وحدت اصولگرایان را هم اداره می‌کند، در یادداشتی تحلیلی به اختلافات درون جریان شورای ائتلاف (به رهبری حدادعادل) اشاره کرده و آن را «کودتا در شورای ائتلاف» خوانده است. این وب سایت از سه لیست در جریان اصولگرایی خبر داده و گلایه های خودشان را که مربوط به انتخابات سال ۹۸ بود را اینگونه بر زبان جاری می‌کنند: «پیش‌تر بارها تاکید شده بود کنار گذاشتن جریان‌های اصیل اصولگرایی از مسیر ایجاد وحدت و نگاه های از بالا به پایین برخی تصمیم سازان این شورا موجب بروز چنین وضعیتی خواهد شد.»
سایت نزدیک به دبیرکل جامعه روحانیت مبارزه در واقع منظورش از «کنار گذاشتن جریان های اصلی» به ماجرای کنار گذاشتن جامعه روحانیت مبارز و سایر گروه های اصولگرایی در سال ۹۸ بود که در نهایت یکبار قالیباف زیرمیز لیست منتخب زد و یک بار لیست را با پایداری و صادق محصولی به اشتراک گذاشتند.
حالا اما یک اتفاق مهم دیگر هم افتاده که اصولگرایان کمتر از آن سخن می‌گویند. آنهم دلیل تشکیل حزب جدید توسط «حسین الله کرم» مداح مشهور تهرانی است. این کانون از زمان‌های دور در دهه هشتاد هم با قالیباف اختلاف نظر داشتند. به عنوان محور کانونی مخالفان قالیباف در این بخش از نیروهای حزب اللهی، می‌توان به مخالف کسانی چون «حسین الله کرم»، «منصور ارضی» و «سعید قاسمی» اشاره کرد که هر کدام حکایت جداگانه‌ای دارند.
حسین الله کرم که او را انصارحزب الله و محفلی در شهر ری میشناسند، اخیرا حزبی با عنوان «رزما» تشکیل داده است. الله کرم در دهه هشتاد یکبار تجمعی را در مقابل شهرداری تهران ترتیب داد و در آن سخنرانی قالیباف را تلویحا با عمرسعد قیاس کرده و گفته بود که «به گندم ری نخواهی رسید» کنایه او رسیدن قالیباف به ریاست جمهوری بود.
سعید قاسمی هم که در شبکه سخنرانان مساجد و هیات‌های حزب اللهی ها نقش ویژه و فعالی دارد، بارها در موارد گوناگون علیه قالیباف موضع گیری داشته است. از جمله در مصاحبه با برنامه ای در شبکه افق در مورد قالیباف گفته بود که او «همان حسن روحانی است در لباس خودی»
اما نفر سوم این لیست، حاج منصور ارضی است. او نیزاز دهه هشتاد همراه با همین جمع با قالیباف زاویه داشت اما مهم‌تر از آن اینکه در سال ۹۸ لیست جداگانه‌ای از اصولگرایان را معرفی کرد که در آن نام قالیباف که آن روزها سرلیست اصولگرایان بود در آن دیده نمی‌شد.
حالا اهمیت این کانون در آنجاست که به کدام طیف از مخالفان قالیباف نزدیک خواهند شد؟ آیا با پایداری و دولتی‌ها به ائتلاف میرسند؟ یا آنکه زاکانی را هم به کنار خود در شورای وحدت می‌برند و کودتای اصلی را در شانا رقم می‌زنند؟ لیست‌های ضد قالیباف این روزها بیشتر میشود اما او این روزها بیش از همه از این کانون احساس خطر می‌کند./امتداد

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.