stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 469662
  • 13 دی 1402 - 12:03
1

چرا جوانان در ایران کمتر به ورزش بسکتبال جذب می شوند؟

چرا جوانان در ایران کمتر به ورزش بسکتبال جذب می شوند؟
در ایران، فوتبال و والیبال محبوبیت بیشتری دارند و اکثر جوانان را به خود جذب می‌کنند. این موفقیت می‌تواند به دلیل پوشش بیشتر رسانه‌ای، کسب مقام های بین‌المللی و یا فرهنگ و عادات ورزشی باشد.
قلم | qalamna.ir :

رشته بسکتبال به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین ورزش‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود. با این حال در برخی کشورها مثل ایران، علاقه جوانان به این رشته ورزشی کاهش یافته یا اصلا وجود ندارد. علت اصلی آن هم می‌تواند به عوامل مختلفی برگردد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

در ایران، فوتبال و والیبال محبوبیت بیشتری دارند و اکثر جوانان را به خود جذب می‌کنند. این موفقیت می‌تواند به دلیل پوشش بیشتر رسانه‌ای، کسب مقام های بین‌المللی و یا فرهنگ و عادات ورزشی باشد.

در سویی دیگر ممکن است برخی مناطق ایران زیرساخت‌های لازم برای تمرین و بازی بسکتبال را به اندازه کافی نداشته باشند. از جمله سالن‌های استاندارد، زمین‌های بسکتبال در فضای باز و تجهیزات مناسب.

برای توسعه هر ورزشی نیز احتیاج به مربیان متخصص و برنامه‌های آموزشی مناسب است. در صورتی که این عوامل در سطح کشور کافی نباشد، جوانان کمتری تمایل به پیگیری جدی بسکتبال خواهند داشت.

همچنین ورزش‌هایی که از حمایت‌های مالی مطلوبی برخوردار هستند، می‌توانند جوانان بیشتری را به خود جذب کنند. کمبود حمایت‌های مالی مانع از رشد و محبوبیت بسکتبال می شود.

اما وجود بازیکنان موفق و شناخته‌ شده که به‌عنوان الگویی برای جوانان عمل کنند، در افزایش جذابیت یک ورزش نقش مهمی دارند. در ایران شاید کمبود الگوهای برجسته در رشته بسکتبال باعث شده تا جوانان کمتری به سمت این ورزش کشیده شوند.

مهمتر از همه کمبود مسابقات داخلی و برون مرزی و عدم دیده شدن تیم‌های بسکتبال در سطح ملی و بین‌المللی می‌تواند بر کاهش علاقه جوانان به این ورزش تأثیر بگذارد.

گاهی اوقات نیز عوامل فرهنگی و اجتماعی در جذابیت یک ورزش نقش دارند. اگر جامعه ارزش کمتری برای یک ورزش قائل باشد جوانان کمتری تمایل به پیگیری آن خواهند داشت.

در نهایت اینکه موارد فوق تنها برخی از دلایل ممکن برای عدم جذب جوانان به ورزش بسکتبال در ایران هستند و ممکن است عوامل دیگری نیز وجود داشته باشند که به شرایط خاص جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور بستگی دارند.

نویسنده: دانیال حیدری ورزشکار بسکتبال

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : قلم فردا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.