stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 469737
  • 14 دی 1402 - 18:25
0

تمدید طرح حفاظت از پومپئو و  هوک 

تمدید طرح حفاظت از پومپئو و  هوک 
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: دولت جو بایدن بار دیگر طرح حفاظت از مایک پومپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، و برایان هوک، یکی از دستیارهای ارشد او را به خاطر تداوم تهدیدات جمهوری اسلامی ایران تمدید کرد.
 وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته به کنگره اعلام کرد که تهدیدات علیه  پومپئو و برایان هوک همچنان «جدی و معتبر» است. هوک نماینده ویژه دولت دونالد ترامپ در امور ایران بود.
برایان هوک به همراه مایک پومپئو کمپین «فشار حداکثری» علیه جمهوری اسلامی ایران را به دنبال خروج واشینگتن از توافق هسته‌ای، موسوم به برجام، هدایت کردند. جمهوری اسلامی ایران در عین حال این دو را مسئول شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در فرودگاه بغداد می‌داند و تاکید کرده که انتقام خواهد گرفت.
 از زمانی که برایان هوک مسئولیت خود را در ژانویه سال ۲۰۲۱ واگذار کرد، این شانزدهمین بار است که وزارت خارجه آمریکا طرح حفاظت از او را تمدید می‌کند. طرح حفاظت از مایک پومپئو نیز برای سیزدهمین بار است که تمدید شده است.
این اختلاف از آنجا ناشی می‌شود که  پومپئو به عنوان وزیر خارجه سابق به طور خودکار پس از مسئولیت خود تا ماه‌ها مشمول طرح حفاظت می‌شد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در سال ۲۰۲۲ اعلام کرده بود که حفاظت بیست و چهار ساعته از مایک پومپئو و برایان هوک ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه دارد. با این حال میزان هزینه دوره اخیر حفاظت از این دو مقام دولت سابق آمریکا مشخص نشده است.

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.