stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 469752
  • 15 دی 1402 - 2:17
0

داعش مسئولیت انفجارهای کرمان را برعهده گرفت

داعش مسئولیت انفجارهای کرمان را برعهده گرفت
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: یک روز پس از وقوع دو انفجار در کرمان در جریان مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج  قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، گروه تروریستی داعش در پیامی مسئولیت این انفجارها را برعهده گرفت.
این حمله واکنش‌های بسیاری داشت و در تازه‌ترین مورد، شورای امنیت سازمان ملل این حمله را محکوم کرد.
در پیام داعش که  در کانال‌های وابسته به این گروه در تلگرام منتشر شد، ادعا شده که این انفجارها توسط دو نفر و به صورت انتحاری انجام شده است.
به ادعای این گروه، «عمر الموحد و سیف‌الله مجاهد به سوی اجتماع بزرگ شیعیان مشرک(!) در نزدیکی مقبره سردار قاسم سلیمانی در شهر کرمان» رفته و «کمربندهای انفجاری خود را در میان جمعیت منفجر کردند که بیش از ۳۰۰ شیعیه مشرک را کشت یا زخمی کرد».
داعش در بیانیه خود نوشت: در بخشی از غزوه «و هر کجا یافتید بکشید.» بیش از ۳۰۰ نفر از شیعیان مشرک در ۲ عملیات انتحاری در ایران کشته و زخمی شدند.
داعش پیشتر نیز مسئولیت برخی حملات مرگبار در ایران را برعهده گرفته بود.
کمی قبل از بیانیه داعش، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی گزارش داد که دست‌کم یکی از این انفجارها انتحاری بوده است.
خبرگزاری دولتی به نقل از یک «منبع آگاه» نوشت: «بررسی صحنه انفجار گلزار شهدای کرمان در ساعات اولیه، حکایت از عملیات بمب‌گذاری با بسته‌های انفجاری داشت اما بررسی شواهد و قرائن از جمله فیلم دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که قطعا انفجار اول در نتیجه اقدام عامل انتحاری بوده است.»
خبرگزاری بلومبرگ هم در گزارشی به نقل از دو منبع آشنا به تحلیل‌های دولت آمریکا نوشت: «فرض اولیه ایالات متحده این است که گروه داعش یا یک گروه وابسته به آن مسئول حمله روز چهارشنبه در ایران است».این خبرگزاری افزود: «ایالات متحده در انتظار اطلاعات بیشتر است، اما بر این باور است که به شدت غیرمحتمل است اسرائیل دخالتی در این انفجار داشته باشد».

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.