stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 6 May , 2024
  • کد خبر : 469867
  • 18 دی 1402 - 2:15
2

درخواست حزب اعتدال از نوبخت برای انصراف

قلم | qalamna.ir :
جواد هروی، با اشاره به جلسه امروز دفتر سیاسی این حزب، اظهار کرد: محوریت جلسه امروز دفتر سیاسی حزب، رد صلاحیت‌های اخیر برای اعضای حزب اعتدال و توسعه که ثبت‌نام کردند، بود. در این جلسه، بسیاری از اعضای حزب با ادامه کار مخالف بودند و تاکید داشتند که «محمدباقر نوبخت» هم انصراف بدهد. وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۸۰ درصد شرکت‌کنندگان در انتخابات مجلس، از حزب ما رد صلاحیت شده‌اند، حزب، آن‌ها را موظف کرد که اعتراض خود را ثبت کنند.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه مدعی شد: اگر ائتلاف میان اعتدالیون به نتیجه نرسد، انتخابات به سمت خالص‌سازی پیش خواهد رفت؛ ما در تلاش هستیم تا با روش‌های مدنی و اثربخش، در انتخابات باقی بمانیم و هیچ‌گاه به «نافرمانی مدنی» که پُر هزینه است، اعتقادی نداریم.
هروی با تاکید به اینکه حزب اعتدال و توسعه اولین حزبی بود که در انتخابات ورود کرد، افزود: متأسفانه بسیاری از نیروهای اصلی حزب اعتدال و توسعه در تهران و شهرستان‌ها، رد صلاحیت شدند و اگر قرار بر این باشد که این نیروها اینگونه رد صلاحیت شوند، ما در بسیاری از استان‌ها شاید نتوانیم لیست ارائه دهیم؛ البته از انتخابات انصراف نخواهیم داد اما نیرویی برای معرفی‌کردن پای صندوق‌ها، نخواهیم داشت.
وی با اشاره به حضور نوبخت در انتخابات نیز گفت: فعلاً آقای نوبخت، سر لیست حزب اعتدال و توسعه در تهران است اما با توجه به اینکه لیست ما در تهران ضربه شدیدی خورده و بسیاری از افراد شاخص ما رد صلاحیت شده‌اند، ارائه لیست در تهران به اما و اگر کشیده شده است؛ لذا امید داریم که تأکیدات مقام معظم رهبری روی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی اثرگذار باشد و ما بتوانیم لیست‌های خود را داشته باشیم؛ در غیر این صورت تعمدا از انتخابات کنار گذاشته خواهیم شد.
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به احتمال ائتلاف این حزب با اصلاح‌طلبان، گفت: فعلاً با اصلاح‌طلبان کاری نداریم و فشاری از سمت آن‌ها برای کنارکشیدن آقای نوبخت از صحنه انتخابات، وجود نداشته است؛ حزب اعتدال و توسعه بسیار مشتاق است که در انتخابات بماند به شرطی که صلاحیت حضورمان، تأیید شود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.