stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 470125
  • 24 دی 1402 - 14:17
0

بررسی دلایل هیجانی شدن بازار سکه

بررسی دلایل هیجانی شدن بازار سکه
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته به سه دلیل مهم صعودی شد. نخست اینکه قیمت طلای جهانی جمعه شب رشد قابل توجهی را ثبت کرد و با افزایش تقریبا ۱۸ دلاری به ۲۰۴۹ دلار رسیده بود. اقتصادآنلاین،از سمت دیگر سکه بازان مورد حمایت قیمت دلار قرار گرفتند و همین امر بازار سکه را هیجانی کرده بود. بنابر ادعای برخی از معامله گران دیروز قیمت دلار تا نزدیک مرز ۵۳ هزار تومان پیشروی کرد.

همچنین از نگاه برخی از فعالان بازار سومین عاملی که موجب شد سکه مسیر صعودی را دنبال کند رشد تتر بود. تتر هم دیروز به بالای ۵۳ هزار تومان رسید و البته در این میان، تشدید درگیری در خاورمیانه و حمله آمریکا و انگلیس به یمن نیز ازجمله عواملی است که به باور معامله‌گرا، بر صعود هیجانی قیمت‌ها موثر بود.

 

با این همه، بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی شنبه شب هم در محدوده ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. معامله گران می‌گویند با توجه به حباب سنگین قیمت سکه، احتمال اصلاح قیمت‌ها وجود دارد. برخی هم می‌گویند در صورت ورود بازارساز، قیمت سکه کاهش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

با توجه به اینکه همزمان با نگارش این گزارش، آخرین قیمت سکه از سوی اتحادیه طلا و جواهر ۳۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان اعلام شد، تکنکالیست‌ها می‌گویند قیمت سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۳۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد و در مقابل مرز ۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سکه مهم است. در صورتی که از این مرز عقب نشینی کند احتمال کاهش تا سطح ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجود دارد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.