stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
  • کد خبر : 470535
  • 16 دی 1402 - 13:36
1

راه اندازی پنجمین دفتر “کارنه تیر” کشور در خوزستان

راه اندازی پنجمین دفتر “کارنه تیر” کشور در خوزستان
خوزستان - معاون بازرگانی و اقتصادی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: ارائه خدمات حمل و نقل و ترانزیت بین المللی الکترونیکی(کارنه تیر) استان در دفتر اتاق بازرگانی خرمشهر ایجاد شد.
قلم | qalamna.ir :

 غلامرضا محمدی‌پور معاون بازرگانی و اقتصادی اداره کل صمت خوزستان اظهار داشت: این اتفاق بزرگ در تسهیل حوزه صادرات و ترانزیت کالا از مرزهای استان بسیار اهمیت دارد.

این مقام مسئول گفت: بر این اساس صدور بارنامه و ضمانت‌نامه به صورت کاملا الکترونیک انجام خواهد شد و در کنار شفاف‌سازی و افزایش ایمنی کار در سرعت بخشیدن به این فرآیند نیز اثرگذار است. چهار دفتر “کارنه تیر” در کشور وجود دارد که از این پس خوزستان نیز به این لیست افزوده شده است.

معاون بازرگانی و اقتصادی اداره کل صمت خوزستان ادامه داد: ۷۸ کشور عضو کنوانسیون “کارنه تیر” هستند که برای تسهیل در ترانزیت کالا و صادرات در قالب این تعهد فعالیت دارند.

وی از مبادله ۶۷ درصد کالاهای صادراتی تحت پیمان کارنه تیر در دنیا خبر داد و گفت: از جمله مزیت‌های این تعهد صدور مجوزهای موردنیاز صادرات به صورت کاملا الکترونیک و صدور ضمانت‌نامه تا یکصد هزار یورو در قالب این پیمان است.

محمدی پور اضافه کرد: این اقدام باعث می‌شود تا صادرکنندگان، حتی از استان‌های دیگر نیز به انجام صادرات از مرزهای استان ترغیب شوند.

معاون بازرگانی و اقتصادی اداره کل صمت خوزستان ادامه داد: کشورهای همسایه خوزستان از جمله عراق، افغانستان، پاکستان و عربستان نیز عضو پیمان “کارنه تیر” هستند و همین موضوع صادرات از استان به این کشورها را بسیار تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به آموزش نیروهایی که در قالب این فرآیند کار خواهند کرد تصریح کرد: با طرف‌های عراقی نیز در خصوص این رویداد در استان دیدار و گفت و گو شده است.

محمدی پور بیان کرد: تسهیل و سرعت بخشیدن به فرآیند صادرات برای ارسال کالاهایی که با خودروهای یخچال دار حمل می‌شوند و فاسدپذیر هستند بسیار آسان و بهتر خواهد شد.

پیمان “کارنه تیر” یک سند گمرکی است که برای ترانزیت بین‌المللی کالا در چهارچوب قوانین کنوانسیون تیر انجام می‌شود.

این سند در کشور مبداء صادر شده و حاوی مشخصات کامیون و کالا است و به موجب آن ترانزیت کالا از کشور مبدا از طریق قلمرو کشورهای بین راهی بدون بازرسی گمرکی انجام می‌شود.

خوزستان سومین استان صادر کننده و دومین استان وارد کننده کالا در کشور است که ۲۵ درصد ارز کشور را تامین می‌کند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.