گروه اقتصادی: شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، سرگرم برنامهریزی برای ساخت یک مرکز تعالی اعتماد و ایمنی جدید در آستین تگزاس، برای کمک به اعمال مقررات محتوا و ایمنی این پلتفرم است. جو بناروچ، رئیس عملیات تجاری «ایکس» اعلام کرد این شرکت قصد دارد ۱۰۰ ناظر محتوا را در مکان جدید استخدام کند. این گروه روی مواد مبارزه با محتوای سوءاستفاده از کودکان، تمرکز خواهد کرد و در عین حال، به اجرای سایر مقررات این شبکه اجتماعی کمک خواهد کرد که شامل محدودیتها برای اظهارات نفرت پراکنی و پستهای خشونت آمیز است. این شرکت مشخص نکرده است که این مرکز جدید، چه زمانی به بهره برداری می رسد.
بناروچ گفت: «ایکس»، خط کسبوکاری متمرکز بر کودکان ندارد، اما مهم است که ما این سرمایهگذاریها را انجام دهیم تا از استفاده مجرمان از پلتفرم ما برای هرگونه توزیع یا تعامل با محتوای علم رایانه و مهندسی جلوگیری کنیم. افراد برای افتتاح حساب در «ایکس» باید حداقل ۱۳ سال سن داشته باشند و این شرکت میگوید کمتر از یک درصد از کاربران روزانه آن، بین ۱۳ تا ۱۷ سال سن دارند. افراد ۱۷ ساله و پایینتر از این سن، نمیتوانند هدف تبلیغات کنندگان قرار گیرند.
ماسک به دلیل تعدیل فعالیتهای مربوط به اعتماد و ایمنی در ایکس از زمان به دست گرفتن کنترل این شرکت در اکتبر سال ۲۰۲۲، هدف انتقاد قرار گرفته است. او همچنین برخی از سیاستها از جمله سیاستهای مربوط به اطلاعات نادرست را در تلاش برای برگرداندن آزادی بیان به این سرویس، لغو کرده است.
«ایکس»، این خبر را تنها چند روز پیش از آن اعلام کرد که لیندا یاکارینو، مدیرعامل «ایکس»، قرار است در کمیته قضایی سنا برای جلسه استماع درباره ایمنی آنلاین کودکان حاضر شود. مدیران عامل دیگر شرکتهای فناوری بزرگ، از جمله متا، اسنپ، تیک تاک و دیسکورد هم در این جلسه حضور خواهند داشت.
بر اساس گزارش بلومبرگ، یاکارینو هفته گذشته در واشنگتن بود و با سناتورهای هر دو حزب پیش از این جلسه صحبت کرد. صحبتها روی تلاشهای «ایکس» پیرامون انواع محتوای مشکلساز متمرکز بود و در عین حال تلاش شد روشهایی را که «ایکس» برای متمایز کردن خود از توییتر و این شرکت روی آنها کار میکند، برجسته کند.