stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
  • کد خبر : 470693
  • 10 بهمن 1402 - 2:15
1

کشور را با پیش‌خور کردن منابع، اداره می‌کنیم!

قلم | qalamna.ir :
احمد علیرضابیگی، درخصوص لایحه بودجه ۱۴۰۳ و حواشی مربوط به آن گفت: «قریب ۸۰ درصد بودجه کشور هزینه نگهداشت و تلاش برای حفظ وضع موجود است و با توجه به تورمی که در کشور وجود دارد حتما این بودجه کفاف شرایط کشور را نمی دهد.»
نماینده مردم تبریز در مجلس ادامه داد: «منابعی هم که می توانیم درباره آن برنامه ریزی کنیم از نفت و مالیات و مولدسازی و همچنین فروش اوراق فراتر نمی رود و بیشترین فشار هم روی اوراق است. اما از آنجایی که برخی منابع درآمدی ما در بودجه تامین نمی شود، فشار را روی اوراق می آوریم و کشور را با پیش خور کردن اداره می کنیم.»
نماینده تبریز در مجالس دهم و یازدهم تصریح کرد: «با این اوصاف امکان مانوری برای نمایندگان درباره بودجه وجود ندارد. ضمن اینکه هر بار که نمایندگان به بحث بودجه ورود می کنند، این ورود فارغ از منابعی اتفاق می افتد که در نتیجه کسری بودجه بیش از پیش شکافش نمایان می شود. بنابراین در این باره هر چقدر کمتر بحث شود هم برای دولت بهتر است و هم برای بودجه کشور.»
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس ادامه داد: «بنابراین تغییراتی در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ اتفاق افتاد و ارقامی به بودجه تحمیل شد که دولت می گوید از پس تامین آن بر نمی آِید و در نتبجه نسبت به آن بیانیه هم صادر کرد.»
وی در ادامه افزود: «در نهایت هم بیشترین تمرکز در بودجه روی فروش اوراق وارد می شود. فروش اوراق هم یعنی از هم گسستگی اقتصاد و ایجاد تورم در جامعه. بنابراین در بررسی بودجه، گویی گوشت مرده را میل کرده ایم و یک درصد ارزش افزوده را مقرر کردیم تا مستمری بازنشستگان را تامین کنیم. این کار هم به این معنی است که منبع دیگری وجود ندارد.» 
 

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.