stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 470694
  • 10 بهمن 1402 - 2:15
0

ردصلاحیت همه‌ کاندیدا‌های «خبرگان» در زنجان!

قلم | qalamna.ir :
ولی اله رحیمی در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی هم گفت: صلاحیت ۹ کاندیدای دیگر از حوزه‌های انتخابیه استان تایید شد که با این اقدام مجموع تایید صلاحیت شدگان استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به ۲۳۹ نفر رسید. رحیمی گفت: دوم دی ماه امسال نیز صلاحیت ۱۲ نفر دیگر تایید شده بود. وی اضافه کرد: پیش از این از مجموع ۳۵۱ داوطلب که صلاحیت آن‌ها بررسی شده بود، ۲۱۸ نفر به میزان ۶۲ درصد تایید صلاحیت شده بودند. وی اظهار داشت: استان زنجان چهار حوزه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل زنجان و طارم، ابهر و خرمدره، ماهنشان و ایجرود و خدابنده دارد و در مجموع پنج نماینده از استان در بهارستان حضور می‌یابند. انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ۱۱ اسفند امسال برگزار خواهد شد.

رقابتی‌ترین و غیررقابتی‌ترین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کدام دوره‌ها بود؟
روزنامه هم میهن نوشت: انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان در سال جاری از دوره‌های اول، سوم، چهارم و پنجم غیررقابتی‌تر است. این در حالی است که مطابق با آخرین خبرها، یکی از نامزد‌های این انتخابات از حوزه انتخابیه هرمزگان انصراف داده و یکی دیگر از آن‌ها نیز همین امروز فوت کرده است و بنابراین تعداد نامزد‌های این دوره را باید ۱۳۶ نفر در نظر گرفت.

 آنچه واضح است آن است که انتخابات پیش روی خبرگان، یکی از غیررقابتی‌ترین انتخابات‌های سال‌های اخیر است و این در حالی است که این نهاد، از اهمیت بسیار بالایی در کشور برخوردار است. اکنون به‌طور متوسط بر هر یک کرسی، ۵/۱نفر رقابت می‌کنند که این خود نیز عدد بسیار پایینی است. این پرسش مهم باقی است که چرا سرنوشت چنین انتخاباتی به این وضع دچار شد و آیا کسانی که در این سازوکار غیررقابتی انتخاب می‌شوند، می‌توانند به‌خوبی مردم را نمایندگی کنند؟

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.