stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 471077
  • 22 بهمن 1402 - 14:16
2

ردپای روسیه در ردصلاحیت نادر قاضی پور!

ردپای روسیه در ردصلاحیت نادر قاضی پور!
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی:  نادر قاضی‌پور از جمله نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی است که در این دوره از انتخابات مجلس صلاحیت او مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت. قاضی‌پور در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین به نقش روسیه در ردصلاحیتش اشاره می‌کند و می‌گوید به دلیل انتقاداتی که نسبت به سیاست‌های کلی برابر مسکو داشتم ردصلاحیت شدم.
در ادامه گفتگوی نادر قاضی‌پور، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:
آقای قاضی‌پور! نام شما بعد از بررسی اعتراضات بازهم در لیست ردصلاحیت شده‌های شورای نگهبان بود، مواضع انتقادی تا چه اندازه بر روی ردصلاحیت شما موثر بوده است؟
در مورد علت ردصلاحیت هر کسی یک حرفی می‌زند و حرف‌ها هم باهم فرق می‌کنند، اما به نظر بنده عملکرد بنده در صحن علنی مجلس، سوالات، استیضاح‌ها، تحقیق و تفحص‌ها و تذکرات عامل اصلی ردصلاحیت بنده هستند.
نمره منفی دادم، ردصلاحیت شدم
شما در مجلس یازدهم حضور نداشتید یعنی مصاحبه‌های شما بر روی ردصلاحیت تأثیرگذار بوده است؟
بله، مصاحبه‌ها بر ردصلاحیتم موثر بوده است، نمره منفی دادن به افراد، انتقاد و اعتراض به آن‌ها همگی بر ردصلاحیتم موثر هستند، اما در این میان سوابق بنده در مجلس بر علیه روسیه بر ردصلاحیتم موثر بوده است.
بنده تنها نماینده‌ای بودم که در صحن علنی مجلس علیه روسیه نطق کردم و گفتم روسیه چشم به آب‌های ما دوخته است، آذربایجان را تقسیم کرد، شناسنامه روسی داد، عهدنامه‌های ننگین گلستان و ترکمنچای را به ما تحمیل کرد، در تحریم‌ها هم یک بشکه نفت ایران را نفروخته و چندین‌بار هم پولش را گرفته، اما هیچ کاری نکرد.
مخالف وام گرفتن از روسیه بودم
روسیه تا این اندازه اهمیت دارد که به دلیل موضع‌گیری علیه آن افراد ردصلاحیت می‌شوند؟
روسیه مهم است که رفتند از آن وام گرفتند و من همیشه مخالف بودم.
با ردصلاحیت چهره‌های منتقد و مستقل فضای مجلس آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
در حال حاضر پیش‌بینی فضای مجلس آینده بسیار زود است، مشخص نیست چه کسانی داوطلب شده و وارد مجلس می‌شوند، بنابراین تا زمان برگزاری انتخابات نمی‌توانم پاسخ منطقی بدهم. البته همه کاندید‌هایی که ثبت‌نام کردند، مراحل را رد کردند و آمدند را به خوبی می‌شناسم، آن‌ها نظام را قبول دارند که پای کار آمدند، برخی از آن‌ها جوان و نخبه هستند، هنوز نتوانستند نخبگی و شایستگی خود را به نمایش بگذارند، در نهایت طی ۶ ماه اول مجلس مشخص می‌شود که آیا این افراد توانش را داشتند یا خیر، الان قضاوت بسیار زود است.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.