stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 471104
  • 23 بهمن 1402 - 14:16
1

ذره بین؛ دلار و طلا بخریم یا صندوق‌ طلا؟

ذره بین؛ دلار و طلا بخریم یا صندوق‌ طلا؟
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:بررسی روند قیمتی دلار، طلای ۱۸ عیار، سکه امامی و صندوق‌های طلا حکایت از آن دارد که صندوق‌های طلا در روند صعودی دلار سرعت رشد قیمت بالایی دارند و از تمامی رقبای خود پیشی می‌گیرند. اما در روند نزولی دلار این صندوق‌ها هیجان بیشتری را پشت سر می‌گذراند و سقوط سنگین‌تری را تجربه می‌کنند. در این قسمت از ذره بین استراتژی مناسب برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا بررسی شده است.
….
تجارت‌نیوز، صندوق‌های طلا ابزارهای جدیدی برای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه هستند که به طور خاص در اوراق مبتنی بر طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند. به عبارت دیگر، خرید واحدهای این صندوق‌ها مانند خرید طلای فیزیکی از بازار طلا و سکه است و بازدهی آنها نیز با بازار فیزیکی طلا و سکه مقایسه می‌شود.سرمایه‌گذاری در صندوق‌های طلا از طریق بازار سرمایه انجام می‌شود و برای این کار داشتن کد بورسی الزامی است. با کد بورسی می‌توانید واحدهای این صندوق‌ها را خرید و فروش کنید.

نمادهای صندوق‌های طلا در بازار قابل معامله هستند و برای خرید و فروش آنها کافی است از طریق سامانه‌های معاملاتی کارگزاری‌های عضو بورس کالا اقدام کنید. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که صندوق طلا پرسودتر است یا طلا؟ ذره‌بین این هفته به این سوال پاسخ می‌دهد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.