stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 471260
  • 28 بهمن 1402 - 14:15
2

جزئیات نرخ تورم در بخش خدمات در پاییز ۱۴۰۲

جزئیات نرخ تورم در بخش خدمات در پاییز ۱۴۰۲
قلم | qalamna.ir :
گروه اقتصادی:نرخ تورم بخش‌های خدمات در فصل پاییز نسبت به فصل قبل ٨.٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۴.۶ درصد افزایش داشته است. مهر، در فصل پاییز ١۴٠٢، شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات ۹۵۷.۲ است که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٨.٩ درصد، نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۴.۶ درصد و در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ۵٧.٩ درصد افزایش داشته است.

کاهش تورم فصلی
در فصل پاییز ١۴٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٨, ٩ درصد می‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٢.۶درصد)، ٣.٧ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل پاییز ١۴٠٢ نسبت به فصل قبل، ٨.٩ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم فصلی با ٣۵.٩ درصد مربوط به گروه «آموزش» و کم‌ترین تورم فصلی با ٠.١ درصد مربوط به گروه «آب‌رسانی، مدیریت پسماند، فاضلاب و فعالیت‌های تصفیه است.

کاهش تورم نقطه به نقطه
در فصل پاییز ١۴٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۵۴.۶ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۵٧.٠ درصد)، ٢.۴ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در فصل پاییز ١۴٠٢ نسبت به فصل مشابه سال قبل، ۵۴.۶ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم نقطه به نقطه با ٨۶.٧ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا» و کم‌ترین تورم نقطه به نقطه با ١٧.٨ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.

کاهش تورم سالانه
در فصل پاییز ١۴٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١۴٠٢ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵۷.۹ درصد است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (۵٨.٨ درصد)، ٠.٩ واحد درصد کاهش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط ارائه‌دهندگان خدمات به ازای تولید خدماتشان در داخل کشور، در چهار فصل منتهی به پاییز ١۴٠٢ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۵٧.٩ درصد افزایش دارد. در این فصل بیش‌ترین تورم سالانه با ٩٨.۵ درصد مربوط به گروه «فعالیت‌های خدماتی مربوط به تأمین جا و غذا» و کم‌ترین تورم سالانه با ١۶.۶ درصد مربوط به گروه «اطلاعات و ارتباطات» است.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.