stat counter
تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
  • کد خبر : 471399
  • 19 اسفند 1402 - 14:17
0

آغاز ملاقات‌های چهره به چهره قالیباف

آغاز ملاقات‌های چهره به چهره قالیباف
قلم | qalamna.ir :
گروه سیاسی: به نظر می‌رسد قالیباف فراکسیون جدیدی تاسیس کند تا بتواند تندرو‌ها را منزوی کند تا ریاستش بر مجلس دوازدهم تضمین شود. یکی از منتخبین مجلس دوازدهم در گفتگو با دنیای اقتصاد خبر داد که ملاقات‌های قالیباف با برخی از منتخبان مجلس دوازدهم آغاز شده است.
قالیباف؛ جدی‌ترین گزینه ریاست مجلس
همچنین مجید نصیر‌پور، منتخب مجلس دوازدهم با بیان اینکه قالیباف جدی‌ترین گزینه ریاست مجلس است، گفت: طبیعتا آقای قالیباف جدی‌ترین گزینه ریاست مجلس است و ترکیب مجلس نیز به لحاظ کلی در اختیار دوستان اصولگرا است. اما حتما آقای قالیباف با چالش‌هایی نیز مواجه خواهند بود، چون یک رقابت داخلی میان جریان اصولگرایی شکل می‌گیرد. یعنی رقابت میان آقای نبویان و جریانی که از ایشان حمایت می‌کنند و آقای قالیباف و جریانی که از ایشان حمایت می‌کنند. او ادامه داد: البته جریانی که به لحاظ عددی ضعیف است یعنی دوستانی که در قالب تشکل مستقلین مجلس آینده فعالیت خواهند کرد نیز وجود دارد که در این میان می‌تواند نقش‌آفرین باشد.
قاعدتا در این روز‌ها مذاکراتی برای ریاست مجلس هم میان دو طیف جریان اصولگرایی و هم مستقلین مجلس انجام شده است. این نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس تاکید کرد: باید منتظر ماند و دید که کدام یک از گزینه‌ها می‌توانند نظر دوستان مستقل را جلب کنند. البته گزینه‌هایی همچون آقای پزشکیان و آقای تاجگردون هم در جریان مستقلین وجود دارند که می‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند یا برای ریاست یا برای نایب رئیسی وارد میدان شوند. به نظر می‌رسد آقای قالیباف روز‌های پرچالشی را تجربه خواهند کرد.
نصیر‌پور با اشاره به برگزاری جلسات میان منتخبان مجلس دوازدهم، خاطرنشان کرد: جلسات انفرادی میان منتخبان برگزار شده است، اما جلسه عمومی که منتخبین با توجه به گرایش‌های فکری‌شان جمع شوند، تشکیل نشده است. چون اکثر دوستان باید از شهرستان‌ها بیایند و باید منتظر باشند تا اعتبارنامه‌هایشان صادر و حوزه‌های انتخابیه‌شان تایید شود و بعد به تهران بیایند؛ بنابراین جلسات اصلی به نظر می‌رسد از اواخر هفته جاری که شورای نگهبان در خصوص حوزه‌های انتخابیه اظهارنظر می‌کند، شکل می‌گیرد و در ایام ماه رمضان و نوروز این جلسات ادامه پیدا می‌کند. او در خصوص اینکه آیا قالیباف با مستقلین جلساتی را برگزار کرده است، گفت: آقای قالیباف در حال حاضر رئیس مجلس هستند و طبیعتا دوستانی که رای آوردند برای آشنایی با فضای مجلس و برنامه‌های آتی مجلس با آقای قالیباف ملاقات‌هایی داشتند و خواهند داشت و در این ملاقات‌ها در مورد آینده مجلس حتما بحث خواهند داشت.
اصولگرایان دو فراکسیونی می‌شوند
همچنین جعفر قادری، نماینده شیراز و منتخب مجلس دوازدهم، در خصوص ریاست قالیباف بر مجلس دوازدهم گفت: به نظر می‌رسد آقای قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست مجلس دوازدهم مشکلی نداشته باشد. جریان اصولگرایی دو شقه شده، اما باز هم آقای قالیباف حامیان خودش را دارد و برای ریاست مجلس رای می‌آورد و در این زمینه مشکلی نخواهد داشت. او تاکید کرد: به نظر می‌رسد اصولگرایان در مجلس دوازدهم دو فراکسیون تشکیل دهند. جریاناتی که نگاه‌های رادیکال‌تری دارند، در مجلس دوازدهم اکثریت ندارند که بتوانند در انتخابات ریاست مجلس تعیین‌کننده باشند؛ بنابراین آقای قالیباف به راحتی می‌تواند رای بیاورد. این نماینده مجلس یادآور شد: به نظر می‌رسد اصولگرایان در مجلس آینده دو فراکسیون تشکیل دهند و تشکیل بیش از دو فراکسیون از سوی نمایندگان اصولگرای حاضر در مجلس دوازدهم موضوعیت ندارد.
ضرورت اصلاحات در تیم مشاوران قالیباف
جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مجلس یازدهم و منتخب مجلس دوازدهم نیز ر خصوص اینکه در مجلس آینده چه کسی رئیس می‌شود، گفت: باید منتظر ماند تا مرحله دوم انتخابات برگزار شود؛ چون الان نمی‌توان قضاوت کرد. او تصریح کرد: اوضاع تهران خوب نیست و اصولگرایان بد عمل کردند؛ یک تعدادی افراد را از شهرستان‌ها در لیست آوردند و اشتباه بزرگ بود. اصولگرایان از برخی از نیرو‌های توانمند داخل مجلس استفاده نکردند و به نظر من خوب مدیریت نکردند. جریان اصولگرایی نه تنها در تهران بلکه در کل کشور هم خوب عمل نکردند. این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه آیا قالیباف رئیس مجلس دوازدهم خواهد بود، تاکید کرد: رای قالیباف شکننده است. برای اینکه قالیباف به ریاست برسد باید یکسری اصلاحات در عملکرد، تیم و اطرافیانش داشته باشد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.