stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471413
  • 19 اسفند 1402 - 17:51
1

جمع‌آوری ۴۵ میلیارد تومان توسط مردم خوزستان برای جشن نیکوکاری

جمع‌آوری ۴۵ میلیارد تومان توسط مردم خوزستان برای جشن نیکوکاری
خوزستان - مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: هدف گذاری که در سال‌جاری ۶۰ میلیارد تومان برای جشن نیکوکاری جمع‌آوری شود که تا امروز ۴۵ میلیارد تومان آن توسط مردم محقق شده است.
قلم | qalamna.ir :

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد خوزستان در نشست خبری جشن ملی نیکوکاری کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه ۱۴ اسفند ماه سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و شروع هفته احسان و نیکوکاری است، اظهار کرد: همه ساله بر اساس یک سنت حسنه در کشور ما ۲ مراسم ویژه انجام می‌شود، یک مراسم جشن عاطفه‌ها در ابتدای مهر ماه است که همه تلاش و کمک می‌کنند تا هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نشود و مراسم دیگر جشن نیکوکاری است که در ایام پایانی سال برگزار می‌شود.

این مقام مسئول بیان کرد: حدود ۱۳۰ هزار خانواده در قالب ۳۰۰ هزار نفر در خوزستان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که ۴۵ هزار نفر آنها دانش‌آموز است؛ همچنین با کمک خیران توانستیم در ابتدای سال تحصیلی به همه دانش آموزان استان کیف و لوازم‌التحریر لازم را اهدا و تقدیم کنیم که می‌توان گفت برای اولین بار است که تمامی دانش آموزان در همان ابتدای سال لوازم را دریافت کرده‌اند.

وی، شعار جشن نیکوکاری امسال را «عید همدلی» اعلام کرد و گفت: تمام ادارات کمیته‌های امداد سراسر خوزستان از آغاز هفته نیکوکاری با افتخار خدمت مردم هستند تا کمک‌های مردمی را دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ادامه داد: روز دوشنبه در سراسر استان زنگ نیکوکاری با همکاری و تعامل آموزش و پرورش، صدا و سیما مرکز خوزستان، سپاه و بسیج به صدا در خواهد آمد.

شیبه در ادامه مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در جشن نیکوکاری سال گذشته را حدود ۴۵ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: هدف گذاری امسال ما ۶۰ میلیارد تومان بوده که تا امروز ۴۵ میلیارد تومان آن محقق شده است؛ همچنین در خوزستان ۳۸ اداره کمیته امداد آمادگی دریافت هدیه‌های نقدی هستند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به ایام ماه رمضان اظهار کرد: یکی از سیاست‌های کمیته امداد در سال‌های اخیر، دادن مجوز به مراکز نیکوکاری با هدف حل شدن مشکلات مردم به دست خود مردم است. در خوزستان ۲۰۰ مرکز نیکوکاری وجود دارد که ماه رمضان سال گذشته با مشارکت این مراکز ۱۸۰ آشپزخانه فعالیت داشتند.

شیبه با بیان اینکه ماه رمضان سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان خدمات رسانی در قالب پخت غذای گرم و بسته‌های غذایی داشته‌ایم، تصریح کرد: سال گذشته در سطح استان حدود ۷۱ هزار بسته معیشتی با کمک مردم و مراکز نیکوکاری توزیع شده و امسال هدف گذاری کرده‌ایم تا در ماه رمضان به هر خانواده حداقل یک بسته معیشتی تقدیم کنیم که تعداد آن ۱۳۰ هزار بسته خواهد شد. ارزش هر بسته معیشتی سال گذشته حداقل ۷۰۰ هزار تومان بود که امسال به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

وی بیان کرد: همچنین امسال راه اندازی ۲۱۰ آشپزخانه را در دستور کار قرار داده‌ایم که از ابتدای ماه رمضان شروع به فعالیت خواهند کرد تا امسال هم بتوانیم سفره‌های افطار و سحر محرومان را با کمک مردم رنگین‌تر کنیم.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.