stat counter
تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Monday, 29 April , 2024
  • کد خبر : 471514
  • 22 اسفند 1402 - 14:16
2

بیکدلی اعلام کرد: ثبت درخواست ۱۲۷۷۰ نفر ایرانی خارج از کشور در «پرسمان تردد» طی ۲ سال

بیکدلی اعلام کرد: ثبت درخواست ۱۲۷۷۰ نفر ایرانی خارج از کشور در «پرسمان تردد» طی ۲ سال

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه با اشاره به فعالیت سامانه پرسمان تردد گفت: از دی ماه ۱۴۰۰ تا اسفندماه ۱۴۰۲ حدود ۱۲۷۷۰ نفر از ایرانیان خارج از کشور در سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه تقاضای خود را برای بررسی وضعیت‌شان در داخل ایران و این که آیا در هنگام خروج از کشور دچار مشکل خواهند شد یا نه ؟ ثبت کرده اند.

قلم | qalamna.ir :

علیرضا بیکدلی در این ارتباط ادامه داد: تقاضای این افراد از سوی نهادهای مربوطه در داخل کشور مورد بررسی قرار گرفته است و حدود ۳۰۱ نفر داری پرونده قضایی در محاکم دادگستری بودند که به آنها اعلام شده و مشاوره حقوقی نیز به آنها داده شده است.

وی ادامه داد: به بقیه هم اعلام شده است که هیچ مشکلی برای تردد به کشور ندارند .

بیکدلی تصریح کرد: کسانی که پاسخ مثبت دریافت کرده اند و به کشور سفر کرده‌اند به صورت قاطع در جریان سفر به کشور بدون هیچ مانعی وارد و خارج شده‌اند.

بیشترین درخواست‌ها در پرسمان تردد از سوی ایرانیان ساکن ترکیه، آمریکا، آلمان و کانادا ثبت شده است

این مقام مسئول در وزارت خارجه گفت: بیشترین درخواست‌ها در این سامانه از سوی ایرانیان ساکن ترکیه، آمریکا، آلمان و کانادا ثبت شده است.

وی ادامه داد: ایرانیان از ۱۱۴ کشور در سامانه پرسمان تردد تقاضای خود را ثبت کرده‌اند.

حدود پنج میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند

بیکدلی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم حدود پنج میلیون ایرانی در خارج از کشور زندگی می‌کنند که بیشترین افراد در کشورهای آمریکا، ترکیه، کانادا، انگلیس و آلمان ساکن هستند.

وی همچنین گفت: بررسی لایحه حمایت از ایرانیان  خارج از کشور، روز دوشنبه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اتمام رسید و آماده ارایه به صحن علنی مجلس است. ما کماکان امیدواریم که در همین مجلس کنونی مورد بررسی قرار بگیرد و به تصویب برسد.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری جلسات شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: در واقع یکی از وظایف اصلی ما ارائه هر چه بهتر خدمات به ایرانیان خارج از کشور است و در راستای این موضوع در جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در دی ماه ۱۴۰۰ طرح پرسمان تردد تصویب شد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه جلسه کمیسیون ویژه پرسمان تردد برگزار شده است، گفت: در این کمیسیون ویژه نمایندگان دستگاه‌هایی که در مورد ایرانیان خارج از کشور مسئولیت دارند، حضور دارند.

طبق آمار سال ۱۳۹۸ حدود ۸۵۰ هزار نفر ایرانی خارج از کشور در سال به کشور تردد کرده‌اند

این مقام مسئول در وزارت خارجه با بیان اینکه تعداد کثیری از هم وطنان ایرانی خارج از کشور به شکل منظم به داخل کشور تردد دارند، گفت: طبق آمار سال ۱۳۹۸ حدود ۸۵۰ هزار نفر ایرانی خارج از کشور در سال به کشور تردد کرده‌اند. البته در دوران کرونا این رقم کاهش پیدا کرد و امسال نیز به نظر می‌رسد که به همین آمار خواهیم رسید و رقم تردد را  طی روزهای آینده اعلام خواهیم کرد.

بیکدلی با بیان اینکه سامانه پرسمان تردد مربوط به موضوع تردد همه ایرانیان نیست، بلکه ایرانیانی که به هر دلیل که ممکن است فکر کنند که در صورت سفر به کشور با مشکلاتی روبرو خواهند شد و هنگام خروج از کشور با مانع روبرو می‌شوند، گفت: ما اعتقاد داریم خیلی از افرادی که این‌گونه فکر می کنند هیچ گونه مانعی برای ورود به داخل کشور نداشته و ندارند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه با بیان اینکه برای رفع این ذهنیت از سوی این افراد سامانه پرسمان تردد راه اندازی شده تا مشکل این افراد حل شود، گفت: در سال ۱۴۰۰ سامانه پرسمان تردد بر روی سامانه میخک وزارت خارجه راه‌اندازی شد و این امکان ایجاد شده که ایرانیانی که در مورد ترددشان به کشور سوال دارند از طریق این سامانه سوال خود را بپرسند.

وی با ارائه توضیحاتی در مورد چگونگی ثبت نام در این سامانه گفت: وقتی که افراد اطلاعات خود را در این سامانه ثبت می‌کنند این به منزله ثبت درخواست آن‌هاست و درخواست آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هیچ ایرانی برای ورود به کشور مانعی ندارد

بیکدلی با بیان اینکه هیچ ایرانی برای ورود به کشور مانعی ندارد و در واقع سوال کسانی که در این سامانه ثبت نام می‌کنند این است که برای خروج از کشور با مانعی روبرو نشوند، گفت: بعد از بررسی درخواست آن‌ها توسط سازمان‌های مربوطه پاسخ لازم به درخواست آن‌ها گردآوری شده و از طریق سامانه به این افراد پاسخ داده می‌شود و اگر مانعی وجود داشته باشد به آن‌ها می گوییم که به نزدیک‌ترین نمایندگی ایران در خارج از کشور مراجعه کرده تا پاسخ خود را دریافت کنند.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی با اشاره به قانون کشور در ارتباط با موضوع تابعیت مضاعف گفت: ایرانیانی که دارای تابعیت مضاعف هستند هیچ ممنوعیتی برای تردد و فعالیت در داخل کشور ندارند.

در داخل خاک ایران برای ایرانیان خارج از کشور یک تابعیت را به رسمیت می‌شناسیم

وی همچنین گفت: ما در داخل خاک ایران برای ایرانیان خارج از کشور یک تابعیت را به رسمیت می‌شناسیم و آن تابعیت ایرانی است.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت خارجه بعد از گفت‌وگو با خبرنگاران و شرکت در سی‌امین کمیسیون ویژه پرسمان تردد به همراه خبرنگاران به بازدید از میز خدمات کنسولی وزارت خارجه و تأیید اسناد پرداخت و توضیحاتی در مورد فعالیت این بخش‌ها به خبرنگاران ارائه کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.