stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 471589
  • 23 اسفند 1402 - 16:53
1

صید ماهی برای صیادان خوزستان بدون هیچ محدودیتی باید انجام شود

صید ماهی برای صیادان خوزستان بدون هیچ محدودیتی باید انجام شود
خوزستان - استاندار خوزستان گفت: صید ماهی برای صیادان استان باید آزاد باشد تا فرصت برداشت ماهی از آب‌های مشترک استان با کشورهای همسایه نصیب صیادان استان شود.
قلم | qalamna.ir :

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان اظهار داشت: متاسفانه کنوانسیونی بین خوزستان و کشورهای همسایه برای صید ماهی وجود ندارد و همین موضوع باعث شده تا کشورهای دیگر همچون عراق بدون هیچ هماهنگی برداشت ماهی از آب‌های مشترک با استان را انجام دهند. اگر محدودیتی برای صیادان استان به منظور صید ماهی اعمال نشود قطعا خوزستان استفاده بیشتری از این ظرفیت خواهد داشت.

این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه در مواردی به دلیل محدودیت‌های صیدی که اعمال می‌شود صیادان خوزستان استفاده کمتری از این ظرفیت نسبت به کشورهای همسایه دارند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: حوزه شیلات برای خوزستان ارزش افزوده زیادی دارد به همین دلیل توسعه پرورش آبزیان برای استان و کشور ارزآور است و زمینه اشتغال زیادی را ایجاد خواهد کرد.

صدور دستورالعمل جایگزینی شناورهای صیادی و تامین سوخت

مرتضی سوری مدیر کل شیلات خوزستان در ادامه این نشست اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل سازمان شیلات ایران، افزایش قدرت موتور قایق‌های صیادی دریا از ۴۸ اسب بخار به ۱۶۵ اسب بخار و تغییر سوخت این شناورها از بنزینی به گازوئیلی باید انجام شود.

این مقام مسئول بیان کرد: کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان برای جلوگیری از قاچاق گازوئیل با این دستور مخالفت کرده است.

وی گفت: همچنین از دیگر الزامات حوزه شیلات استان انعقاد تفاهم‌نامه با کشور عراق برای ساماندهی فعالیت‌های صیادی در آب‌های مشترک به منظور حفاظت از ذخایر آبزیان دریایی و جلوگیری از صید آبزیان کشور است.

مدیر کل شیلات خوزستان ادامه داد: ضروری است که تفاهم‌نامه‌ای با عراق برای هماهنگی هر چه بیشتر این کشور در صید ماهی در آب‌های مشترک با استان انجام شود.

در ادامه این نشست عبدالمجید بصیری دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان اظهار کرد: در استان قاچاق بنزین وجود ندارد و بیشتر قاچاق گازوئیل انجام می‌شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: به همین دلیل طبق مصوبه هیات دولت با گازوئیلی شدن شناورها برای جلوگیری از قاچاق موافقت نمی‌شود. با این وجود دستورالعمل شیلات ایران برای گازوئیلی شدن شناورهای صیادی به ستاد مرکزی ارسال شده است تا در این خصوص اظهار نظر کنند.

استاندار خوزستان در این نشست با گازوئیلی شدن شناورهای صیادی دریا موافقت کردند. در این نشست فعالان بخش پرورش آبزیان استان نیز حضور داشتند و مشکلات برخی از این افراد بررسی شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.